بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار + راه های درمان قطعی

بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار، یکی از شایع ترین بیماری های مردانه است که ممکن است در هر سنی رخ دهد اما در سنین بالاتر، احتمال ابتلا بیشتر می شود.

غده پروستات که فقط در مردان وجود دارد، از سنین حدود 40 الی 45 سال شروع به بزرگ شدن می کند. این بزرگ شدن از وزن بسیار ناچیز و میکروسکوپیک تا 100 یا حتی 200 گرم، متغیر است.

رشد کردن و بزرگ شدن پروستات به تنهایی یک بیماری نیست و حتماً نیاز به مداخلات درمانی ندارد اما در صورت شروع عوارض و تشخیص پزشک اورولوژیست، بیمار نیاز به پیگیری و درمان دارد.

پروستات بزرگ شده در شرایط جدی تر با علائمی چون کم فشاری ادرار، سوزش ادرار، تکرر ادرار، کاهش جریان ادرار، قطع و وصل شدن ادرار در مردان، احتباس یا گیر کردن ادرار، همراه می شود.

از آنجایی که دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، در زمینه جراحی سرطان پروستات یا همون رادیکال پروستاتکتومی و بهترین درمان های پروستات، مهارت بالایی دارند، از ایشان خواستیم تا اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیار ما قرار دهند.

بزرگ شدن پروستات چه خطری دارد؟

ایا بزرگ شدن پروستات خطر دارد؟ برای جواب به این پرسش کلیدی از دکتر نامداری فوق تخصص ارولوژی با تجربه بیش از ۱۵ سال جراحی پروستـات، می خواهیم که در این رابطه توضیحات لازم را بیان نمایند.

بزرگی خوش خیم پروستات، سرطان پروستات نیست و خطرات آن را ندارد اما درصورت عدم انتخاب بهترین درمان پروستات، می تواند خطرناک شود.

بسیاری از افراد به علائم بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار، بی توجهی نشان می دهند در حالی که درمان قطعی بزرگ شدن پروستات همان تشخیص و درمان به موقع است که مانع عوارض خطرناک بعدی می‌شود.

بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار

 

مردانی که سابقه طولانی مدت بزرگی خوش خیم پروستات دارند، ممکن است بیشتر در خطر ابتلا به بیماری های زیر قرار داشته باشند که این بیماری ها همان علائم خطرناک پروستات می باشند:

  • عفونت مکرر مجاری ادراری
  • آسیب به کلیه و حتی از کار افتادن کلیه
  • سنگ کلیه
  • خونریزی مجاری ادراری
  • عدم توانایی تخلیه ادرار به علت انسداد مجاری ادراری

انسداد مجرای مثانه مخصوصا اگر ادرار نتواند خارج شود، بسیار خطرناک است و می تواند باعث عفونت مجاری ادراری و آسیب به کلیه شود.

علت بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار

دکتر فرشاد نامداری با تجربه جراحی موفق بیش از یک هزار مورد پروستات، بیان می‌کنند که در هنگام تولد، غده پروستات بسیار کوچک است که با رسیدن به دوران بلوغ و افزایش تستوسترون، رشد سریعی پیدا می کند.

بزرگ شدن پروستات درمان دارد مانند جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک یا همان جراحی پروستات با لیزر عامیانه البته به شرطی که شما زیر نظر یک اورولوژیست متبحر بهترین درمان پروستات را انتخاب کنید.

مراحل رشد پروستات را می توان بصورت زیر بیان کرد:

  1. تولد تا بلوغ کوچک (تا کنون کمتر از 5 مورد تا سن 18 سالگی گزارش شده است.)
  2. بلوغ تا 20 سالگی به دو برابر اندازه اولیه می رسد. (کمتر از 10٪ مردان 30 ساله دارای مشکل بزرگ شدن پروستات هستند.)
  3. تا حدود 40 سالگی ثابت می ماند.
  4. بعد از 40 سالگی، پروستات جهش رشد دوم را شروع می کند.
  5. بالای 50 درصد از مردان تا 60 سالگی، درگیر بزرگ شدن پروستات می شوند.
  6. 90 درصد مردان تا 85 سالگی بزرگ شدن پروستات را تجربه می کنند.

دلایل بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادراری

دلایل بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادراری

علت اصلی بزرگ شدن پروستات به طور قطع روشن نیست اما دلایل زیر می توانند در بروز آن موثر باشند:

  1. سن: روند پیری شامل تغییر در تقسیم های سلولی غده پروستات و تغییرات در هورمونهای جنسی مردانه است که می تواند منجر به بزرگی پروستات شود.
  2. سابقه فامیلی و ژنتیک: شواهد تحقیقات نشان می‌دهد که بزرگ شدن پروستات یک بیماری ارثی است و داشتن عامل ژنتیکی (یک خویشاوند خونی، مانند پدر یا برادر با مشکلات پروستات) 72٪ خطر بزرگی پروستات را افزایش می دهد.
  3. چاقی: چاقی خطر ابتلا به بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادراری را افزایش می ‌دهد.
  4. ابتلا به دیابت: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ابتلای مردان به بیماری دیابت و همچنین بیماری های قلبی و استفاده از مسدود کننده‌های بتا، خطر بزرگ شدن پروستات را افزایش می دهند.
  5. کم تحرکی یا عدم فعالیت

علائم بزرگی خوش خیم پروستات

علائم بزرگ شدن پروستات ممکن است در ابتدا بسیار ناچیز باشند، اما در صورت عدم انتخاب بهترین درمان پروستات، جدی تر می شوند.

از نظر دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، با مشاهده علائم زیر بهتر است به اورولوژیست مراجعه کنید:

  • ماندن ادرار در مثانه یا تخلیه ناقص مثانه
  • ادرار شبانه بیش از حالت عادی (بیشتر از دو بار در طول شب)
  • کم فشاری ادرار یا کاهش جریان ادرار که باعث چکه کردن و قطره قطره آمدن در انتهای جریان ادراری شود.
  • بی اختیاری ادرار یا نشت ادرار
  • فشار هنگام ادرار کردن
  • قطع و وصل شدن ادرار
  • سوزش ادرار
  • ادرار اضطراری (میل ناگهانی به ادرار کردن) یا تکرر ادرار
  • کند شدن یا تاخیر در جریان ادرار یا جریان ادراری ضعیف
  • تحلیه ادرار دردناک
  • احتباس یا گیر کردن ادرار
  • ادرار خونی یا هماچوری

علائم ادراری بزرگی پروستات در جوانان چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، درصد پایینی در سن جوانی به بزرگی پروستات مبتلا می شوند. دکتر فرشاد نامداری در جواب علت بزرگ شدن پروستات در جوانی چیست؟ می گویند:

بزرگی پروستات یا پروستات بزرگ شده یک وضعیت پاتولوژیک دستگاه ادراری است که در آن غده ى پروستات متورم و ملتهب و این شرایط باعث فشار بر پیشابراه و کاهش تخلیه ی ادرار می ‌شود.

بر اساس نتایج مطالعات می توان علت بزرگی پروستات در مردان جوان را علل ژنتیکی، هر گونه سابقه ناهنجاری‌های بیضه یا برخی تغییرات هورمونی غیر طبیعی دانست.

بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار معمولا در افراد مسن رخ می‌دهد اما در جوانان هم می تواند با علائم زیر خود را نشان دهد:

  • بیدار شدن از خواب بیش از دفعات معمول در طول شب برای دفع ادرار
  • کم فشاری ادرار یا قطع و وصل شدن ادرار
  • باریک آمدن ادرار یا کاهش جریان ادرار
  • تکرر ادرار یا افزایش تعداد دفعات ادرار
  • احساس عدم تخلیه کامل ادرار
  • تاخیر در شروع ادرار
  • احساس فوریت در ادرار کردن
  • بی اختیاری ادرار

روش های تشخیص بزرگی پروستات

روش های تشخیص بزرگی پروستات

برای رسیدن به درمان قطعی بزرگ شدن پروستات، باید ابتدا یک تشخیص درست داشته باشیم که در این راه یک فوق تخصص ارولوژی می تواند به شما کمک کند.

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، در رابطه با روش های تشخیصی بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار، موارد زیر را بیان می کند:

معاینه فیزیکی توسط اورولوژیست

پزشک در ابتدا شرح حال شما را می گیرد و عوارضی چون خون در ادرار، ناباروری مردان، درد در ناحیه لگن و کمر، کم فشاری ادرار، سوزش ادرار، تکرر ادرار، کاهش جریان ادرار، قطع و وصل شدن ادرار، احتباس یا گیر کردن ادرار، برای او نشانه هایی خاص هستند.

سپس به سوابق فامیلی شما می پردازد و در آخر معاینه فیزیکی را به این صورت انجام می دهد:

  1. اورولوژیست به وسیله دستکشی که آغشته به روغنی مخصوص است، انگشت خود را وارد مقعد بیمار می کند.
  2. هر گونه برآمدگی یا تغییرات غیر طبیعی روی غده پروستات را توسط انگشت بررسی می کند.
  3. در صورت وجود تومورهای سرطانی یا شک به موارد دیگر، اورولوژیست، آزمایشات دیگر را برای تشخیص نهایی تجویز می کند.

آزمایش خون برای تشخیص بزرگی پروستات

آزمایش خون

برای تشخیص بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار آزمایش PSA انجام می شود که همان آنتی ژن اختصاصی پروستات است و توسط سلول های موجود در غده پروستات، ساخته می شود.

PSA بیشتر در مایع منی و مقدار کمی از آن در خون است که در غربالگری سرطان پروستات در مردان، تجویز می شودو با واحدی به نام نانوگرم در میلی لیتر بیان می شود.

افزایش سطح PSA در خون احتمال ابتلا به سرطان پروستات افزایش می دهد اما دلیل قاطعی برای سرطان پروستات نیست و در افرادی با بزرگی پروستات بهتر است مرتب چگ شود.

آزمایش های ادراری برای تشخیص بزرگی پروستات

  • یوروفلومتری: بیمار در ظرفی متصل به یک دستگاه، ادرار می کند تا قدرت و میزان جریان ادرار اندازه گیری شود.
  • تعیین حجم باقی مانده ادرار: نشان می دهد که آیا مثانه بیمار پس از ادرار بطور کامل تخلیه می شود یا خیر که اصولا با سونوگرافی انجام می شود.
  • رسم چارت ۲۴ ساعته ادراری: ثبت دفعات و حجم ادرار بیمارمی تواند کمک مفیدی به تشخیص پزشک باشد.

سونوگرافی یا بیوپسی پروستات برای تشخیص بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار

برای انجام سونوگرافی پروستات، بیمار باید چند ساعتی ناشتا باشد و بوسیله ملین هایی که اورولوژیست تجویز می کند، محتویات روده خود را خالی کند.

تکنسین برای انجام سونوگرافی پروستات، شما را به پشت یا پهلو روی تخت مخصوص می خواباند و از شما می خواهد تا زانوهای خود را خم کنید. برای سونوگرافی از مقعد (TRUS) دستگاه مبدل به آرامی در مقعد قرار می گیرد.

تکنسین برای عکس از زوایای مختلف پروستات، دستگاه را به آرامی داخل مقعد می چرخاند. البته اگر نیاز به بیوپسی باشد، کنار مبدل تیغه ای قرار دارد که تکنسین توسط آن بافت را برمی دارد.

کاربردهای سونوگرافی پروستات

کاربردهای سونوگرافی پروستات

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، و بهترین جراح پروستات تهران، سونوگرافی ترانس رکتال از غده پروستات را برای موارد زیر لازم می دانند:

  1. تشخیص و شناسایی اختلالات درون پروستات
  2. تعیین اینکه آیا پروستات بزرگ شده است؟ یا بزرگی پروستات در سونوگرافی یا همان تشخیص هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH).
  3. تشخیص و تعیین رشد غیر طبیعی پروستات
  4. تعیین علت ناباروری مردان
  5. تشخیص گره هایی که در آزمایش غربالگری سرطان پروستات احساس شده است.
  6. تعیین مشکل در ادرار کردن

تشخیص پروستات با سی تی اسکن

با استفاده از سی تی اسکن (توموگرافی کامپیوتری)، بزرگ شدن غده پروستات به دلیل پروستاتیت (التهاب غده پروستات) و یا سرطان پروستات، شناسایی می شود.

بعد از انجام سی تی اسکن، ممکن است بیوپسی یا نمونه برداری نیز لازم باشد. سی تی اسکن، با اشعه ایکس برای تصویربرداری از بافت های داخلی بدن انجام می شود.

ممکن است در تشخیص بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار نوعی رنگ یا ماده حاجب به بیمار خورانده یا تزریق شود تا تصاویر دقیق تر و با کیفیت بالاتری ایجاد شوند.

قبل از انجام سی تی اسکن، بیمار باید ناشتا باشد و در زمان انجام آن گان بپوشد و هرچه جواهرات و وسایل فلزی دارد را از بدن خود جدا کند.

در طول انجام سی تی اسکن، بیمار بر روی تخت دراز می کشد و باید تا اتمام کار بی تحرک بماند. سپس اسکنری از ناحیه مورد نظر تصاویر دو بعدی و یا سه بعدی تهیه می کند.

محاسبه اندازه پروستات در تشخیص بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار

هنگام تصویر برداری از پروستات می توان طول و عرض و ارتفاع آن را در تصویر حاصله به دست آورد.

حجم پروستات = طول * عرض * ارتفاع * 0.52

متناسب با سن، حجم پروستات ممکن است افزایش پیدا کند و حجم بیش از 30 سانتیمتر مکعب، بزرگی پروستات محسوب می شود.

سیستوسکوپی

سیستوسکوپی

سیستوسکوپ دستگاه انعطاف پذیری است که مجهز به دوربین و پروژکتور کوچکی در انتهای آن می باشد. پزشک متخصص این دستگاه را از طریق سوراخ خروجی آلت تناسلی به داخل مجرای ادرار وارد می کند.

دوربین متصل به سیستوسکوپ به پزشک کمک می کند تا داخل مجرای ادرار و مثانه را ببیند که البته قبل از انجام این آزمایش به بیمار بی حسی موضعی داده می شود.

راه های درمان بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار

درمان های قطعی پروستات را زیر نظر دکتر فرشاد نامداری بهترین اورولوژیست تهران، بررسی می کنیم. به طور خلاصه می توان گفت:

  • اگر بیمار مبتلا به علائم ادراری اولیه باشد، می توان آن را با دارو کنترل کرد مگر اینکه عوارض بیشتر شوند.
  • بهترین درمان بزرگی خوش خیم پروستات، جراحی باز پروستات یا همان جراحی پروستاتکتومی است که برای پروستات بالای ۵۰ گرم انجام می شود.
  • جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک یا همون TURP که عامه مردم به آن درمان پروستات با لیزر می گویند، برای پروستات زیر ۵۰ گرم کاربرد دارد.
  • بهترین درمان سرطان پروستات، جراحی رادیکال پروستاتکتومی است.

به نظر دکتر فرشاد نامداری، عمل رادیکال پروستات بسیار سخت است و آن را هر متخصصی انجام نمی دهد و از عوارض آن در کل دنیا، ۱۰ درصد عارضه بی اختیاری ادرار است.

البته تیم تخصصی دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، سال ها است که این عمل را بدون داشتن هیچگونه عارضه ای انجام می دهند.

دارو درمانی

آلفا بلاکرها: آلفا بلاکرها در مردان با علائم بزرگ شدن پروستات، عضلات اطراف مجرای ادرار را شل می کنند و ادرار آزادتر خارج می شود.

مهار کننده های آلفا ردوکتاز: این داروها سطح یک نوع تستوسترون (DHT) را کاهش می دهند. وقتی DHT کمتری باشد، پروستات کوچک می شود و جریان ادرار را بهبود می بخشد.

تعدادی از داروهای آلفا بلاکر برای درمان پروستات بزرگ موارد زیر هستند:

  1. ترازوسین
  2. پرازوسین
  3. دوکسازوزین
  4. ترازوسین
  5. آلفوسازین

بهترین درمان بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار جراحی باز پروستات

عمل جراحی باز پروستات یا همان جراحی پروستاتکتومی با ایجاد شکاف در پوست و برداشتن پروستات و بافت اطراف آن انجام می شود که دو روش دارد:

رتروپیوبیک: جراح شکافی در ناحیه بین ناف تا استخوان شرمگاه ایجاد می‌کند. در موارد بسیاری پزشک تنها پروستات یا در صورت شک به پیشرفت سرطان، بافت اطراف را نیز بیرون می آورد.

پرینیال: جراح ناحیه بین مقعد و آلت تناسلی را می شکافد و پروستات را برمی دارد. این روش نسبت به روش قبل زمان کمتری می‌برد اما خطرات احتمالی بیشتری دارد.

جراحی آندوسکوپیک پروستات

جراحی پروستات به روش اندوسکوپیک یا همون TURP

برای درمان بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار جراحی اندوسکوپیک یا همون TURP که عامه مردم به آن درمان پروستات با لیزر می گویند، برای پروستات زیر ۵۰ گرم کاربرد دارد.

از نظر دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، استانداردترین روش جراحی برای بزرگی خوش خیم پروستات، برداشتن پروستات از طریق مجرای ادراری (TURP) است.

بخشی از پروستات حجیم شده بوسیله یک سیم حلقوی در طی جراحی بریده می شود و این بخش ها به داخل مثانه می روند و در انتهای پروسه جراحی از داخل مثانه تخلیه می شوند.

جراحی رادیکال پروستاتکتومی

در پروستاتکتومی رادیکال برای مقابله با سرطان بدخیم، کل پروستات و بخشی از بافت اطراف آن از جمله غدد لنفاوی برداشته می شوند که از سه روش انجام می شود:

  • پروستاتکتومی رادیکال روباتیک: جراح پشت میز فرمان قرار می‌گیرد و دستگاه روباتیک توسط برش‌های کوچکی در پایین شکم غده پروستات را از راه این برش‌ها بیرون می‌آورد.
  • جراحی پروستاتکتومی رادیکال باز: جراح معمولاً برشی را در پایین شکم ایجاد می‌کند و پروستات را خارج می‌کند. این روش جراحی رتروپوبیک نیز نام دارد.
  • پروستاتکتومی رادیکال لاپاروسکوپی: جراح برش‌های کوچکی را در پایین شکم ایجاد می‌کند و وسایل خاصی را از راه این برش‌ها وارد بدن می‌کند تا بتواند پروستات را خارج کند.

برای بزرگی پروستات چی بخوریم؟

برای درمان بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار، داشتن یک رژیم غذایی سالم و پر از آنتی اکسیدان می‌تواند به شما کمک کند. مواد غذایی مفید در کاهش ریسک ابتلا به هایپرپلازیای پروستات:

  1. گوشت ماهی که غنی از امگا ۳ و این اسید چرب در کاهش التهابات بدن مفید است.
  2. گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن، در حفظ سلامتی غده‌ی پروستات مفید است.
  3. بری‌ها، مثل توت فرنگی، تمشک و توت سیاه هم از دیگر خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان هستند.
  4. انواع کلم مانند کلم سفید، کلم بروکلی، گل کلم و غیره، در حفظ سلامت پروستات اثرگذارند چون حاوی یک ماده‌ی ضدسرطان به نام سولفورافان هستند.
  5. هنداونه نیز همچون گوجه فرنگی، دارای لیکوپن است.
  6. آجیل‌ها به دلیل دارا بودن ماده‌ی روی، نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات دارند.

پیشگیری از بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار

عوارضی چون بزرگی پروستات و تکرر ادرار یا قطع و وصل شدن ادرار در مردان و عوارض ادراری دیگر می تواند زندگی شما را مختل کند و بهترین درمان، پیشگیری است.

دکتر فرشاد نامداری رتبه دوم کشوری بورد تخصصی اورولوژی برای پیشگیری از بیماری های پروستات، توصیه های زیر را بیان می کنند:

انجام غربالگری به منظور تشخیص به موقع سرطان پروستات:

مردانی که از نظر بیماری های پروستات پرخطر نیستند، نیاز است غربالگری را پس از 45 سالگی شروع کنند اما برای افراد پرخطر از 40 سالگی انجام غربالگری تجویز می شود.

حفظ وزن مناسب برای پیشگیری از بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار:

چاقی خطر ابتلا به بیماری های پروستات را افزایش می دهد.

اجتناب از استعمال دخانیات:

ترک سیگارباعث افزایش سطح سلامت می‌‌شود و ریسک ابتلا به هر سرطانی را کاهش می دهد.

بزرگی پروستات و ورزش

ورزش منظم:

افرادی که ورزش می کنند علاوه بر داشتن تناسب اندام سیستم ایمنی قوی تری دارند و کمتر در معرض ابتلا به بیماری ها و التهاب و عفونت هستند.

حفظ فعالیت جنسی:

ریسک بروز بیماری های پروستات در افرادی که از نظر فیزیکی فعالند، دو تا سه برابر کمتر از افراد کم تحرک است.

چکاپ و آزمایش منظم:

انجام چکاپ و معاینات منظم توسط بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان یکی از بهترین روش های پیشگیری است.

بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان کیست؟

احتمالا با بروز بیماری های پروستات این سوال برای بیماران پیش می آید که “بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان” چه خصوصیاتی دارد؟

ما در ادامه برای شما شاخص هایی را بیان خواهیم کرد که برطبق آنها بتوانید در مورد بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان تصمیم گیری نمایید.

مهارت و دانش بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران و شهرستان

زمانی که صحبت از جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک یا دیگر جراحی ها  برای درمان پروستات است، تجربه و مهارت ارولوژیست مهمترین عامل در چگونگی انجام عمل است.

در جراحی های موفق پروستات، بیشتر از نوع عمل جراحی مهارت و تجربه پزشک فوق تخصص اورولوژی است که حرف نهایی را می زند.

توصیه دکتر نامداری این است که تمرکز خود را بر روی یافتن پزشکی بگذارید که دارای تجربه های موفقیت آمیز در زمینه انجام پروستاتکتومی های متعدد است.

شیوه جراحی بزرگی پروستات و تکرر ادرار در مردان

رادیکال پروستاتکتومی که درمان طلایی سرطان پروستات است یک عمل جراحی بسیار دشوار است و نتایج این عمل و میزان موفقیت آن، به شدت به مهارت پزشک بستگی دارد.

عمل رادیکال پروستات را هر فوق تخصصی انجام نمی دهد و یکی از عوارض آن در کل دنیا ۱۰ درصد عارضه بی اختیاری ادرار است!

در حقیقت، هرچه تعداد عمل های پروستات توسط پزشک فوق تخصص بیشتر باشد، می توانید بهتر به او اعتماد کنید و نسبت به نتیجه عمل خوش بین باشید.

دکتر فرشاد نامداری و تیم تخصصی او با تجربه بیش از 15 سال و انجام بالای یکهزار جراحی رادیکال پروستاتکتومی موفق، می توانند مشاور شما برای بهترین انتخاب باشند.

مراکز درمانی مجهز

برای انتخاب بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان بیمارستان هم مهم است! کادر درمانی و کلینیک یا بیمارستان نقش مهمی در موفقیت انواع جراحی پروستات  را دارند.

در یک مرکز درمانی معتبر پرستاران می دانند پس از عمل جراحی پروستات با لیزر در تهران یا شهرستان و عمل رادیکال پروستاتکتومی، چگونه از بیمار مراقبت کنند.

از متخصصان بپرسید

بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران و شهرستان یک فوق تخصص اورولوژی است اما متخصصین دیگر می توانند در انتخاب پزشک به شما کمک کنند.

موارد موثر دیگر در انتخاب بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان

پزشک متعهد، وضعیت بیماران قبلی خود را پیگیری می کند.

بعد از درمان عوارضی چون بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار بهبود می یابند.

اگر می توانید، با بیماران قبلی صحبت کنید تا نتیجه درمان را بسنجید.

تعداد عمل های فوق تخصص اورولوژی و درصد بهبود عوارضی چون بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار

از سایت پزشک و سایت های معرفی پزشک دیدن کنید.

قطع و وصل شدن ادرار در مردان نشانه بیماری پروستات است؟

یکی از عوارض ادراری بیماری های پروستات قطع و وصل شدن ادرار در مردان است یا بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار شایع است اما این عوارض فقط مختص بیماری های پروستات نیستند.

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان بیماری های زیر را هم با این علایم ادراری، معرفی می کنند:

  1. ناهنجاری ها و نواقص مادرزادی ادراری
  2. سنگ مجاری ادراری
  3. رشد غیرطبیعی توده‌های خوش خیم در حالب
  4. ایجاد لخته خون در حالب
  5. وجود تومور در مجرای ادرار یا در نزدیکی آن
  6. اختلال در عملکرد عضله مثانه
  7. مشکلات سیستم عصبی و آسیب عصبی مثانه
  8. تومور، آبسه و کیست مثانه یا سایر اندامهای لگن
  9. ایجاد بافت فیبروز داخل یا اطراف مجرای ادرار

سخن پایانی

برای درمان بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار، می توانید از یک فوق تخصص اورولوژی کمک بگیرید تا بهترین درمان با توجه به شرایط پروستات شما انتخاب شود.

هر جراحی پروستات حتی اگر کوچک باشد، نیاز به تخصص و مهارت و تجربه بهترین اورولوژیست دارد تا هم یک درمان قطعی پروستات باشد و هم مبتلا به عوارض پس از جراحی نشوید.

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان و تیم تخصصی او می توانند در این مسیر همقدم با شما تا سلامتی کامل، همراه شوند.

منبع: BPH

urologyhealth

جدیدترین‌ مطالب
پربحث‌ترین‌ مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، 300 متر پایین تر از ونک و بالاتر از پل همت، بن بست سید الشهدا (ع)، ساختمان رهام پلاک 8 واحد 1

02188776801 و 09107585358