برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ + سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی چیست؟ اولین سوال هایی که همه بیماران پس از مشاهده علایم زگیل تناسلی به دنبال جوابی برای آن می گردند!

داشتن آگاهی در مورد روش های درمانی زگیل تناسلی (چون بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز) می تواند در روند درمانی بیمار و کنترل استرس کمک کند.

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است و بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی مردان در تهران یا شهرستان یک اورولوژیست متبحر و مجرب است.

امروز قصد داریم در این مقاله همراه با دکتر فرشاد نامداری جراح و فوق تخصص کلیه، مجاری ادراری و ناباروری مردان، سوال متداول “برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟” را پاسخ دهیم.

 

زگیل تناسلی مردان یا زنان چیست؟

برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ کدام روش‌ سریع‌تر اثر می‌ کند؟ آیا زگیل تناسلی مردان در خانه درمان می شود؟ از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ زگیل تناسلی از چه راهی منتقل می شود؟

این موارد سؤالات شایعی هستند که برای بسیاری از مردان و زنان با شروع روابط جنسی، مطرح می‌ شوند زیرا زگیل تناسلی به راحتی به شریک جنسی منتقل می ‌شود!

زگیل تناسلی بجز فرد بیمار، سلامت شریک جنسی و کیفیت روابط جنسی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد درنتیجه هرچه آگاهی شما در این زمینه بیشتر باشد، بهتر می توانید از این بیماری پیشگیری کنید.

مطالعات نشان می دهد با توجه به تغییر عادات جنسی در میان افراد جامعه، سن ابتلا به این بیماری بسیار کاهش یافته و بیشترین افراد مبتلا در سنین 12 تا 35 سال قرار دارند.

زگیل تناسلی مردان یا زنان چیست؟

زگیل تناسلی اصولا در محل‌ های زیر مشاهده می شود:

  1. کشاله ران
  2. داخل و خارج مقعد (زگیل مقعدی)
  3. لب، دهان، زبان یا گلو (زگیل دهانی)
  4. آلت تناسلی و کیسه بیضه
  5. واژن، فرج، لب های واژن و دهانه رحم

زگیل تناسلی از چه راهی منتقل می شود؟

در رابطه با زگیل تناسلی فرقی بین زن و مرد نیست و یک بیماری عفونی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود و در بیشتر موارد راه انتقال، رابطه جنسی است.

در رابطه با پرسش “زگیل تناسلی از چه راهی منتقل می شود؟” دکتر فرشاد نامداری رتبه دوم کشوری بورد تخصصی اورولوژی در پاسخ این سوال روش های زیر را بیان می کنند:

  • رابطه جنسی واژینال ناایمن و پرخطر
  • برقراری رابطه مقعدی
  • لمس دستگاه تناسلی (تماس پوست با پوست بدون انزال)
  • رابطه دهانی
  • داشتن شرکای جنسی متعدد
  • ابتلای فرد به یک بیماری عفونی مقاربتی دیگر مانند ایدز
  • بی اطلاعی از شرایط سلامتی شریک جنسی
  • داشتن روابط جنسی متعدد از دوران جوانی
  • سیستم ایمنی ضعیف به دلیل بیماری‌ هایی چون سرطان، ایدز و.. یا پیوند عضو

دکتر نامداری با سابقه بیش از 15 سال در درمان موفق بیماری های دستگاه تناسلی از جمله زگیل تناسلی، بهترین راه پیشگیری را روابط جنسی سالم می دانند.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ (9 علائم زگیل تناسلی چیست؟)

قبل از پاسخ به پرسش “برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟” باید بیماری زگیل تناسلی را به درستی تشخیص داد و بهترین گزینه متخصص اورولوژی، متخصص پوست و زنان و زایمان است.

از آنجایی که زگیل تناسلی علائم مشابهی با بعضی از زوائد پوستی دارد، تشخیص زگیل تناسلی در خانه امکان ندارد و حتما نیاز به بررسی تخصصی پزشک دارد.

اما از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش و چه زمانی نیاز است به پزشک مراجعه کنیم؟ با دیدن علایم زیر بهتر است توسط یک اورولوژیست معاینه شوید:

  1. زائده های پوستی برجسته، سفت، تو پر و گوشتی شکل در اطراف اندام های تناسلی، مقعد، واژن و حتی دهان و گلو (در ارتباط جنسی دهانی)
  2. تک و پراکنده به شکل خوشه ای و گل کلمی
  3. احساس سوزش و خارش در محل زایده پوستی
  4. مشاهده ترشح و رطوبت در محل زائده‌ ها
  5. خونریزی پس از رابطه جنسی
  6. ترشح غیر معمول از آلت تناسلی
  7. احساس یک توده در واژن
  8. درد هنگام رابطه جنسی
  9. اگر در مسیر مجاری ادراری باشد موجب درد، خونریزی و انسداد مجاری ادراری می شود.

آیا زگیل تناسلی، واژن و مقعدی خطرناک است؟

آیا زگیل تناسلی، واژن و مقعدی خطرناک است؟

از آنجایی که زگیل تناسلی می تواند عوارض خطرناکی برای بیمار ایجاد کند باید بدانیم که برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ در ادامه دکتر نامداری در مورد خطرات زگیل تناسلی توضیح می دهند.

بزرگ ترین خطر زگیل تناسلی، راحت و سریع الانتقال بودن آن است! زگیل تناسلی دو تیپ کم خطر و پرخطر دارد که تیپ کم خطر تنها باعث ایجاد زایده می شود و خطر دیگری ندارد.

تیپ پرخطر ویروس HPV عوارض خطرناکی دارند و علاوه بر ایجاد زائده روی پوست می توانند منجر به سرطان های زیر شوند:

  • سرطان دهانه ی رحم
  • ابتلا به سرطان واژن
  • سرطان دهانه ی واژن
  • ابتلا به سرطان مقعد
  • سرطان آلت تناسلی مردان
  • ابتلا به سرطان حنجره
  • سرطان دهان
  • ابتلا به سرطان زبان

5 روش تشخیص زگیل تناسلی

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان قبل از بررسی پاسخ برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ روش های تشخیصی رایج را توضیح می دهند.

اگر زائده و یا درد و خارشی را در محل های زگیل تناسلی مشاهده کردید، توصیه می‌ شود از روش های درمان خانگی زگیل تناسلی خودداری نمایید و به سرعت به پزشک مراجعه نمایید.

بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی مردان در تهران یا شهرستان با روش های زیر زگیل تناسلی را تشخیص می دهد:

1.      معاینه برای انجام بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز

برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ اولین قدم تشخیص صحیح و به موقع است! معاینه ابتدایی ترین روش تشخیص زگیل تناسلی است:

  • معاینه لگنی
  • معاینه مقعد به کمک دستگاه آندوسکوپ

تست پاپ اسمیر

2.      تست پاپ اسمیر

پاپ اسمیر یک روش غربالگری سرطان دهانه رحم در زنان است و وجود سلول‌های پیش سرطانی یا سرطانی را روی دهانه رحم بررسی می‌ کند.

یکی از راه‌های تست زگیل تناسلی و رسیدن به جوابی قطعی برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ تست پاپ اسمیر است که البته فقط در خانم ها انجام می شود.

3.      کولپوسکوپی

با این دستگاه پزشک داخل واژن و دهانه رحم را بررسی می کند و یک روش بسیار دقیقی برای تشخیص زگیل تناسلی خانم ها است که سلول‌های سرطانی را شناسایی می کند.

4.      آزمایش خون برای شروع سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی

هیج آزمایش خونی برای تشخیص زگیل تناسلی وجود ندارد اما برای تشخیص سایر انواع بیماری مقاربتی که اغلب مرتبط با زگیل تناسلی هستند، آزمایش خون تجویز می شود.

5.      بیوپسی

بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی مردان در تهران یا شهرستان اگر تشخیص با معاینه فیزیکی یا با روش کولپوسکوپی نتیجه ندهد، ممکن است برداشت نمونه زگیل تناسلی یا بیوپسی را تجویز کند.

در زمان های زیر و برای شروع  سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی، بیوپسی توصیه می‌شود:

  • اگر اورولوزیست مطمئن نیست که بافت غیرطبیعی از چه نوع است.
  • زگیل‌ها به درمان پاسخ ندهند.
  • زگیل‌ها غیرعادی به نظر برسند.

سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی چیست؟ (راه های درمان زگیل تناسلی)

دکتر فرشاد نامداری عضو هیئت علمی دانشگاه با تجربه بیش از یک هزار درمان موفق زگیل تناسلی سریع ترین روش درمانی زگیل تناسلی را کرایوتراپی زگیل تناسلی می دانند.

در ادامه می پردازیم به پاسخ پرسش ” برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟” و بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز و درمان های رایج دیگر زگیل تناسلی را همراه با دکتر نامداری بررسی خواهیم کرد.

زگیل تناسلی می تواند دردناک باشد یا مانعی برای زندگی عادی که در این مواقع به تشخیص پزشک یکی از راه های درمانی زیر پیشنهاد می شود:

  1. دارودرمانی زگیل تناسلی (مانند پودوفیلین)
  2. الکتروکوتر
  3. روش جراحی زگیل تناسلی
  4. لیزر درمانی
  5. بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز

درمان با دارو و پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان

درمان با دارو و پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان

حتی اگر زگیل را نبینید باز هم می تواند به شریک جنسی شما منتقل شود پس باید راهی برای کنترل و درمان آن پیدا کنید. با داروها تنها می توان عوارض را کنترل کرد.

گاهی درمان های طب سنتی و یا داروهای گیاهی برای درمان زگیل تناسلی پیشنهاد می شود که اصولا کاربرد زیادی ندارند. داروهای زیر تنها باعث تسکین علائم ظاهری می شوند:

  • ایمیکویمود (Imiquimod)
  • پودوفیلین و پودوفیلوکس
  • تری کلرواستیک اسید

درمان زگیل تناسلی با الکتروکوتر

برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ استفاده از الکتروکوتر یک راه درمانی زگیل تناسلی است که پزشک به وسیله یک ابزار الکتریکی زگیل ها را می سوزاند.

این روش عوارضی چون درد و ناراحتی، عفونت و عوارض بیهوشی را دارد و نمی توان آن را بعنوان درمان طلایی زگیل تناسلی، معرفی کرد.

درمان زگیل تناسلی به روش جراحی سنتی

اگر روش های درمانی دیگر جواب ندهد یا زگیل خیلی بزرگ باشد، در پاسخ به پرسش برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟ می توان روش جراحی سنتی را پیشنهاد داد.

البته این روش تهاجمی است و عوارض رایج جراحی را دارد و به دو روش انجام می شود:

  1. برش زگیل با قیچی
  2. برداشتن زگیل تناسلی با تیغ از روی پوست

لیزر درمانی زگیل تناسلی

روش لیزر زگیل تناسلی از آنجایی که اثرات پوستی دارد بیشتر در زگیل‌های داخل واژن تجویز می شود و لیزر می ‌تواند زگیل های متوسط تا شدید را از بین ببرد.

از نظر بعضی از متخصصان در این حوزه، در روش لیزر به علت تبخیر زگیل ممکن است در قسمت های دیگر گسترش یابد همچنین هزینه ی لیزر از کرایو تراپی بیشتر است.

کرایوتراپی زگیل تناسلی چیست؟

سریع ترین درمان زگیل تناسلی کرایوتراپی است که بعنوان درمان طلایی زگیل تناسلی کاربرد دارد و به گفته دکتر نامداری در مراحل زیر انجام می شود:

  1. شناسایی تعداد و نوع زگیل ها
  2. انتقال حرارت که مقدار مشخصی نیتروژن مایع رو و اطراف زگیل اعمال می شود.
  3. تخریب سلول ها بصورت ناگهانی و سریع
  4. پوست قرمز می‌ شود و به احتمال زیاد تاول می ‌زند
  5. یک زخم کوچک روی پوست ایجاد می ‌شود که طی یک تا سه هفته همراه با زگیل تناسلی از بین می رود.

سخن پایانی

بهترین پاسخ به سوال “برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟” کرایوتراپی زگیل تناسلی است که می تواند بدون تغییر در ظاهر پوست و بدشکلی آن، در یک جلسه انجام شود.

اگر مبتلا به زگیل تناسلی باشید و آن را درمان نکنید نه تنها می تواند شریک جنسی شما را هم آلوده سازد بلکه عوارض جدی هم برای خود شما دارد!

برای پیشگیری بهتر است قبل از اولین رابطه جنسی واکسن گارداسیل را تزریق کنید و همچنین روابط جنسی ایمن با یک شریک جنسی را انتخاب نمایید.

دکتر فرشاد نامداری با درمان بیش از یکهزار زگیل تناسلی موفق، کرایو را با تیم تخصصی خود به افرادی پیشنهاد می دهند که می خواهند یک درمان موثر را تجربه کنند.

منبع:  healthlinkbc.ca

جدیدترین‌ مطالب
پربحث‌ترین‌ مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، 300 متر پایین تر از ونک و بالاتر از پل همت، بن بست سید الشهدا (ع)، ساختمان رهام پلاک 8 واحد 1

02188776801 و 09107585358