هزینه واریکوسل میکروسرجری چقدر است؟

هزینه واریکوسل میکروسرجری چقدر است؟

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

هزینه واریکوسل میکروسرجری به موارد متعددی از جمله نوع بیمارستان یا درمانگاه (خصوصی، عمومی)، متخصص یا فوق تخصص بودن جراح، کادر درمانی و … بستگی دارد.

واریکوسل وقتی ایجاد می شود که وریدهای (رگ های) بیضه گشاد شوند و خون به بیضه برگردد که شایعترین دلیل ناباروری در آقایان است.

آمار نشان می دهد حدود ۳۰ درصد آقایان با ناباروری اولیه و ۷۰ درصد آقایان با ناباروری ثانویه دچار واریکوسل هستند که انجام عمل جراحی تنها درمان آن است.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی، جراحی واریکوسل در کلینیک های تخصصی، بصورت سرپایی با نیاز به کمترین استراحت صورت می گیرد.

در این مقاله همراه با دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان به بررسی بیماری واریکوسل و درمان های آن از جمله جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری می پردازیم.

خطرات واریکوسل درمان نشده چیست؟

برای دانستن هزینه واریکوسل میکروسرجری اول نیاز است با انواع واریکوسل آشنا شوید واریکوسل ۳ درجه (خفیف، متوسط و شدید) دارد.

هر چه درجه واریکوسل شدیدتر باشد و اقدامی برای بهترین روش درمان واریکوسل صورت نگیرد، عوارض آن بیشتر می شود. دکتر نامداری در ادامه مهم ترین آنها را توضیح می دهند:

درد بیضه | هزینه واریکوسل میکروسرجری

درد بیضه | هزینه واریکوسل میکروسرجری

در بیماری واریکوسل، وریدها دچار اختلال می‌شوند و خون برگشتی به درون بیضه افزایش پیدا می کند که این تجمع خون اضافی داخل بیضه باعث موارد زیر می شود:

  1. احتقان بیضه
  2. ایجاد درد بیضه
  3. احساس سنگینی در بیضه

این درد اصولا خفیف است و بیمار در مورد آن به این صورت توضیح می دهد: سنگینی در بیضه مخصوصا بعد از فعالیت فیزیکی و ایستادن طولانی مدت.

آیا واریکوسل باعث ناباروری می شود؟

یکی از مهم ترین علت های ناباروری مردان واریکوسل است که به توضیح دکتر نامداری می تواند به دلایل زیر ایجاد شود:

  • هنگامی که خون گرم از شکم به سمت کیسه بیضه منتقل می شود، دمای بیضه را (که در حالت طبیعی 3 درجه کمتر از دمای بدن است) را افزایش می دهد.
  • خون گرم می تواند در ساخت اسپرم و تستوسترون توسط بیضه اختلال ایجاد کند.
  • افزایش فشار داخل بیضه بعلت تجمع خون در بیضه
  • کمبود اکسیژن در اثر کاهش جریان خون
  • برگشت خون وریدی حاوی مواد مضر و رادیکال‌های آزاد اکسیژن

نکته: شایعترین ناهنجاری دیده شده در این افراد اختلال در حرکت اسپرم و کاهش اسپرم های متحرک است.

تحلیل و اتروفی بیضه| هزینه واریکوسل میکروسرجری

واریکوسل شدید و طولانی مدت با افزایش دمای بیضه، باعث آسیب به ساختار آن و در نهایت تحلیل و‌ کوچکی غیر قابل برگشت بیضه می شود.

آیا واریکوسل خطرناک است؟

از نظر دکتر فرشاد نامداری واریکوسل تهدید کننده زندگی بیمار نیست و بندرت باعث ایجاد شرایط خطرناک می شود اما برای جلوگیری از عوارض، نیاز به درمان دارد.

اگر واریکوسل در سمت راست تشکیل شود، بررسی آن ضروری است زیرا ممکن است توده یا ناهنجاری دیگری در شکم باعث ایجاد آن شود.

علائم واریکوسل هنگام دراز کشیدن باید تقلیل یابد یا از بین برود و اگر این حالت پیش نیاید، می تواند به دلیل یک انسداد شکمی دیگر (مانند توده یا تومور) باشد.

در موارد نادر هم واریکوسل می تواند به دلیل کاهش تستوسترون، منجر به بروز عوارضی نظیر کاهش میل جنسی شود.

درنتیجه می توان گفت هزینه واریکوسل میکروسرجری و درمان های دیگر واریکوسل که شما می پردازید، ضامن بازگشت سلامتی شما و جلوگیری از عوارض است.

آیا بیماران پس از جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری، بچه دار می شوند؟

آیا بیماران پس از جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری، بچه دار می شوند؟

بیمارانی هستند که تنها به دلیل فرزنددار شدن، عوارض عمل را می پذیرند و هزینه واریکوسل میکروسرجری و درمان های دیگر را پرداخت می کنند.

فرضیه تغییر عملکرد بیضه و کاهش تدریجی قدرت باروری در اثر واریکوسل، در مردانی که بچه دار شده اند و حال دچار ناباروری اند (ناباروری ثانویه)، بیشتر صدق می کند.

دکتر نامداری می گویند اینطور گمان می رود که ناباروری ثانویه به دلیل افزایش مزمن و تدریجی واریکوسل است و هرچه زودتر اقدام به درمان شود، احتمال بازگشت باروری بیشتر می شود.

درمان ها و هزینه واریکوسل میکروسرجری و درمان های دیگر

درمان واریکوسل بدون جراحی یا همان درمان دارویی واریکوسل تنها یک تبلیغ دروغین است و در حقیقت وجود ندارد و تنها گزینه درمانی، جراحی است.

از میان روش‌های جراحی واریکوسل، روش جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری به علت درصد بالای موفقیت و درصد پایین عود و عوارض بسیار کم، بهترین روش درمان واریکوسل است.

در روش جراحی بدون بخیه واریکوسل (آنژیو امبولیزاسیون) مزیت هایی چون عدم نیاز به بیهوشی وجود دارد اما به علت میزان موفقیت کمتر نسبت به جراحی میکروسکوپی و میزان عوارض بالاتر توصیه نمی‌شود.

هر چه تشخیص و درمان واریکوسل در سن پایین تری باشد، شانس بهبودی و نتیجه گیری بالاتر می رود. بطوری که اگر درمان بموقع انجام شود آمارها نشان می دهد:

  • حدود ۸۰% بیماران کیفیت اسپرم بهتری پیدا می کنند
  • حداقل 50% صاحب یک فرزند می شوند.

در ادامه همراه با دکتر نامداری، فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری بهترین روش درمان واریکوسل را بررسی می کنیم.

بهترین روش درمان واریکوسل خفیف

از نظر دکتر فرشاد نامداری با سابقه ای بالغ بر 15 سال جراحی موفق واریکوسل، بهترین روش درمان واریکوسل یا همان معجزه درمان واریکوسل، جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری است.

البته قبل از شروع عوارض جدی و در گریدهای پایین، درمان عوارض واریکوسل با داروهای زیر پیشنهاد می شود:

  1. قرص ونوویتال
  2. کلومنیس سیترات
  3. آمپول HCG
  4. قرص بروموکریپتین
  5. آمپول GNRH
  6. ویتامین C و E
  7. پنتوکسی فیلین

چه افرادی مناسب جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری یا روش های دیگرند؟

چه افرادی مناسب جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری یا روش های دیگرند؟

  • شدت واریکوسل بالا، سن باروری و متاهل و نداشتن فرزند یا تک فرزند بودن
  • واریکوسل گرید دو یا سه همراه با ناباروری
  • واریکوسل همراه با اختلال در آزمایش منی
  • درد مبهم و یا شدید بیضه که با ایستادن و فعالیت تشدید می یابد.
  • تورم بیضه
  • کاهش سطح هورمون تستوسترون
  • مرد جوان با واریکوسل شدید و مجرد هم برای پیشگیری از ناباروری، توصیه به عمل می‌شود.

بهترین روش درمان واریکوسل با جراحی به روش میکروسکوپی + هزینه واریکوسل میکروسرجری

استاندارد طلایی درمان واریکوسل، جراحی واریکوسلکتومی میکروسرجیکال اینگوینال است که با توجه به استفاده از میکروسکوپ بهترین نتیجه درمانی را دارد.

میکروسکوپ باعث بزرگنمایی می شود و اورولوژیست با دقت بیشتری وریدها را مسدود می نماید همچنین جراح می تواند وریدهای با استعداد واریسی شدن را نیز مسدود کند.

از نظر دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان، این درمان در موارد زیر به خوبی بهترین روش درمان واریکوسل بودن را نشان می دهد:

  1. از ایجاد بریدگی در فیبرهای عضلانی برای درمان جلوگیری می شود.
  2. درد کمتر
  3. کاهش خطر فتق
  4. خفظ ساختارهای با اهمیت از آسیب های احتمالی در حین جراحی

عمل جراحی واریکوسلکتومی میکروسرجیکال اینگوینال در طول یک ساعت یا کمتر به صورت سرپایی توسط اورولوژیست بر روی بیمار انجام می‌شود.

هزینه واریکوسل میکروسرجری چقدر است؟

اگر بخواهیم در مورد هزینه واریکوسل میکروسرجری بدانیم باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهیم:

  • موقعیت فیزیکی مطب پزشک
  • مهارت و تجربه بهترین دکتر واریکوسل در تهران یا شهرستان
  • محل زندگی بیمار
  • صورت حساب بیمارستان نسبت به خدماتی که ارائه می دهند و خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان
  • نوع بیمه و یا بیمه تکمیلی بیمار

عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یک طرفه با لاپاراسکوپی

در این روش جراح، با گذاشتن سه عدد لوله بسیار باریک در شکم بیمار و تزریق گاز و عبور دوربین، احشاء داخل شکمی را با بزرگنمائی بیش از ۲۰ برابر مشاهده می کند.

به توضیح دکتر نامداری، فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار این عمل بالای یک ساعت انجام می شود و جراح رگ های خراب را از رگ های سالم جدا کرده و با کوتر می سوزاند.

البته امروزه با وجود روش هایی چون جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری بعنوان بهترین روش درمان واریکوسل، روش لاپاراسکوپی، کمتر انجام می شود.

عمل جراحی واریکوسل بصورت باز و سنتی

عمل جراحی واریکوسل بصورت باز و سنتی

جراح از طریق یک برش ۲ سانتی طناب بیضه را بیرون می آورد و رگهای وریدی خراب شده که اغلب کلفت و برجسته اند را جدا و قطع می کند.

در این روش ممکن است بعضی از وریدها واریس بیضه که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند، باقی بمانند و باعث عود شوند و یا شریان های بیضه اشتباهی قطع شوند.

اگر این خطا روی دهد، بیضه بعد از عمل کوچک می شود و یا ممکن است رگ های لنفی کاملاً جدا نشوند و باعث هیدروسل یا آب آوردن بیضه شوند.

آمبولیزه کردن پوستی

در این روش توسط یک کاتتر از طریق ورید کشاله ران جراح به وریدهای بیضه دسترسی پیدا می کند و سپس با استفاده از یک بالون، وریدهای معیوب بسته می شود.

این روش اغلب 45 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد و برخی از عوارض آن عبارت‌اند از:

  • واریکوسل باقیمانده یا عود دوباره واریکوسل
  • حرکت فنر از جایی که قرار دارد
  • احتمال عفونت در محل وارد شدن لوله
  • درد و عفونت بیضه

پس از جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری و روش های دیگر

به توصیه دکتر فرشاد نامداری با رعایت کردن مواردی ساده پس از جراحی و پرداخت هزینه واریکوسل میکروسرجری و درمان های دیگر و صرف وقت، می توانید شاهد درمانی موفق تر باشید:

  1. روز اول پس از جراحی بیمار باید در منزل استراحت کند
  2. مراقبت از بانداژها
  3. درد خفیف تا متوسط که پزشک داروهای مسکن تجویز می کند
  4. برگشت به محل کار و شروع فعالیت روزمره طی مدت چند روز
  5. به مدت یک تا دو هفته پس از عمل رابطه جنسی، ورزش و بلند کردن اجسام سنگین ممنوع است.

سخن پایانی

هزینه جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری بستگی به تخصص جراح و امکانات کلینیک یا بیمارستان و بیمه دارد اما تبحر و تجربه اورولوژیست نکته اصلی برای رسیدن به بهترین درمان واریکوسل است.

با توجه به ظریف و حساس بودن این جراحی، درمان و جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری یک روش ایمن است که شانس موفقیت در باروری را تا حد زیادی افزایش می دهد.

از نظر دکتر فرشاد نامداری که در زمینه ناباروری مردان سابقه ای موفق و طولانی دارند هر تاخیری می تواند شما را به صدماتی طولانی و یا حتی جبران ناپذیر مبتلا کند.

در راه انتخاب بهترین درمان واریکوسل تیم تخصصی دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، می تواند آگاهی های مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

منبع: healthcare

جدیدترین‌ مطالب
پربحث‌ترین‌ مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، 300 متر پایین تر از ونک و بالاتر از پل همت، بن بست سید الشهدا (ع)، ساختمان رهام پلاک 8 واحد 1

02188776801 و 09107585358