آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟

آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟ با اینکه فتق کشاله ران درشرایط پیشرفته خطرناک نیست اما خود‌ به‌ خود بهبود نمی‌ یابد و اگر درمان نشود مشکلات پیچیده‌ تری ایجاد می شود.

زمانی که بعلت ضعف عضلات شکمی بخشی از بافت روده از نقطه ضعیف خارج شود، فرد دچار فتق کشاله ران می شود و نیاز به ویزیت بهترین دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران یا شهرستان دارد.

برآمدگی ناشی از فتق کشاله ران می تواند دردناک باشد، خصوصا در شرایطی چون خم شدن سرفه کردن یا بلند کردن اجسام سنگین اما لزوما با درد همراه نیست.

در مواردی که فتق کشاله ران به مراحل پیشرفته برسد و علایم شدیدی نشان دهد، به بیمار توصیه می ‌شود تا توسط بهترین فوق تخصص اورولوژی انجام دهد.

در این مقاله می خواهیم همراه با یکی از بهترین دکترهای اورولوژیست در خیابان ونک به سوال “آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟” پاسخی مناسب دهیم.

انواع فتق کدامند؟ (7 نوع فتق)

آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟ کدام فتق ها خطرناک ترند؟ آیا فتق درمان قطعی دارد؟ بهترین فوق تخصص جراحی فتق و ورم کشاله ران برای درمان فتق کیست؟

دکتر فرشاد نامداری جراح و فوق تخصص کلیه، مجاری ادراری و ناباروری مردان در مورد انواع فتق مردان و زنان توضیحات زیر را می دهند:

انواع فتق کدامند؟ (7 نوع فتق)

1. فتق نافی و علائم آن!

فتق های نافی به صورت برآمدگی یا التهاب در زیر هستند و انواع مختلفی دارد. در این فتق قسمتی از روده از طریق عضلات شکم به داخل شکم فرو می رود.

علائم این فتق از زبان بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران:

  • برآمدگی نرم روی شکم
  • برافروخته شدن پوست یا یک زخم کوچک در اطراف فتق
  • متورم شدن ناف
  • درد جزئی در محل فتق

اگر فتق های نافی علائم شدید ایجاد کنند نیاز به جراحی دارند اما فتق های نافی نوزادان در سنین 3 الی 4 سالگی به خودی خود از بین می روند.

2. فتق هیاتال چیست؟

ما بیشتر با این پرسش مواجه می شویم که آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟ به این دلیل که فتق را بیشتر با فتق کشاله ران می شناسیم درحالی که فتق انواع گوناگونی دارد.

یکی از فتق هایی که شاید کمتر شنیده باشید، فتق هیاتال است که بخشی از معده یا سایر بافت های شکمی از طریق هیاتوس (شکافی در دیافراگم) به وسط قفسه سینه به سمت بالا بلغزد.

دکتر نامداری با تجربه بیش از یک هزار عمل جراحی موفق فتق در مورد علایم فتق هیاتل موارد زیر را نام می برند:

  • ناراحتی شکمی مبهم
  • ریفلاکس یا سوزش معده
  • احساس درد هنگام خوردن یا بلعیدن

در موارد شدید ریفلاکس یا دردی که کنترل نمی شود، نیاز به جراحی فتق توسط بهترین دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران یا شهرستان است.

3. فتق کشاله ران| آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟

فتق فمورال و یا فتق کشاله ران (اینگوینال) یکی از رایج ترین انواع فتق ها است. وقتی ظاهر می شود که بافت چربی یا یک حلقه کوچک از روده به داخل کشاله ران بیرون بزند.

دکتر نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان موارد زیر را در بروز فتق کشاله ران موثر می دانند:

  1. چاقی
  2. سرفه های مزمن
  3. یبوست و زورزدن های مداوم هنگام دفع
  4. بلند کردن اجسام سنگین
  5. بارداری
  6. مشکل در ادرار بعلت بزرگ شدن پروستات در مردان

علائم فتق کشاله ران کدامند؟

علائم فتق کشاله ران کدامند؟

اینکه آیا فتق کشاله ران خطرناک است یا خیر ارتباط مستقیمی با علائم دارد. در مواردی که فتق جدی باشد شاهد نشانه های زیر هستیم:

  • درد شدید در ناحیه معده
  • حالت تهوع و استفراغ
  • برآمدگی در دو طرف استخوان شرمگاهی که در حالت ایستاده، سرفه یا فشار، نمایان تر می‌شود.
  • احساس سوزش یا درد در ناحیه برآمدگی مخصوصا در زمان خم شدن، سرفه کردن یا بلند شدن
  • احساس سنگینی، فشار یا کشیدگی در کشاله ران

اگر علائم فتق کشاله ران را دارید هرچه زودتر توسط بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران یا شهرستان ویزیت شوید.

آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟

با توجه به عوارضی که فتق کشاله ران درصورت درمان نشدن و تشدید علایم دارد، در پاسخ آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟ می توان گفت در صورت عدم درمان، خطرناک است!

دکتر نامداری رتبه دوم کشوری بورد تخصصی اورولوژی از عوارض عدم درمان فتق کشاله ران می گویند:

فتق های خفه شده:

خطرناک ترین عارضه فتق کشاله ران، خطر خفه شدن است که جریان خون به بافت فتق نمی رسد و نیاز به درمان فوری پزشکی دارد و می تواند منجر به قانقاریا، سپسیس و حتی مرگ شود.

انسداد:

فتق می تواند منجر به انسداد شود یعنی تکه ای از بافت گیر کند و باعث انسداد روده شود که نیاز فوری به مداخله پزشکی بهترین دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران یا شهرستان دارد.

درد و ناراحتی:

حتی اگر فتق تهدید کننده زندگی نباشد بازهم می تواند باعث ناراحتی و درد قابل توجهی شود بظوری که فعالیت های روزانه بیمار را محدود کند.

درمان فتق کشاله ران

اصولا درمان قطعی فتق کشاله ران جراحی است و مصرف مسکن تنها برای کنترل درد و ناراحتی است که در ادامه روش های جراحی را همراه با بهترین دکتر اورولوژیست در خیابان ونک بررسی می کنیم.

پروستاتکتومی رادیکال لاپاراسکوپی

عمل باز فتق کشاله ران

حال که می دانید آیا فتق کشاله ران خطرناک است یا خیر، بب روش سنتی یا باز فتق کشاله ران آشنا می شویم. در طی جراحی، اورولوژیست برشی را در ناحیه تحتانی شکم یا فتق ایجاد می ‌کند.

سپس جراح توده‌ای از چربی یا حلقه‌ ای از روده را به شکم باز می ‌گرداند و کانال فمورال را با یک درپوش مش می بندد تا ناحیه ضعیف را ترمیم کند.

جراحی لاپاراسکوپی| آیا فتق کشاله ران خطرناک است

این جراحی از طریق انجام چندین برش بسیار کوچک به‌جای برش‌های بزرگ و تکی انجام می شود و پزشک توسط لاپاراسکوپ (لوله‌ای نازک حاوی نور و دوربین) داخل شکم را می بیند.

سپس با ابزار جراحی مخصوصی فتق را به‌ جای خود برمی گرداند و درپوش مش برای تقویت ناحیه ضعیف شکم قرار می ‌گیرد.

نکته: احتمال عود فتق کشاله ران در این روش بیشتر از جراحی باز است.

معمولاً جراحی باز و سنتی بیشتر از عمل لاپاراسکوپی انجام می‌ شود و همه اورولوژیست ها تجربه کافی برای انجام این تکنیک را ندارند.

دکتر فرشاد نامداری یکی از بهترین دکترهای فوق تخصص اورولوژی در تهران با تجربه موفق جراحی بیش از هزار مورد فتق کشاله ران می توانند مشاور درمانی شما باشند.

4. فتق اپی گاستریک

این فتق، نسبتاً شایع است و بین قسمت تحتانی قفسه دنده و دکمه شکم رخ می دهد. این نوع فتق ها به جای بخشی از روده، معمولاً بافت چربی دارند.

فتق اپی گاستریک اصولا علائمی ندارد و می تواند در طی آزمایشات تصویربرداری برای سایر بیماری ها، شناسایی شود و اگر باعث ناراحتی فرد شود، نیاز به جراحی دارد.

5. فتق جراحی یا برشی

این نوع فتق می تواند در ۱۵٪ افرادی که جراحی یا برش شکمی داشتند، بلافاصله یا ماهها تا سالها بعد از جراحی رخ دهد و اصولا علایم زیر را دارند:

  • دردی که با سرفه یا فشار بیشتر می شود.
  • حساسیت یا احساس فشار در محل برش

از نظر دکتر نامداری هیئت علمی دانشگاه، در بیشتر موارد، جراحی بهترین گزینه درمانی برای فتق های برشی است

6. فتق  Spigelian

بررسی کردیم که آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟ و در جواب دریافتیم که برای جلوگیری از عوارض شدید جراحی نیاز است اما در رابطه با فتق  spigelian هم درمان، جراحی است؟

این نوع فتق نادر است و زمانی رخ می دهد که بخشی از روده از کنار عضله شکم خارج شود و بیشتر مردان بالای ۵۰ سال را درگیر می کند.

بسیاری از بهترین دکترهای فوق تخصص اورولوژی در تهران یا شهرستان، برای درمان این نوع فتق، جراحی را پیشنهاد می کنند.

7. فتق عضلانی

زمانی رخ می دهد که عضله از طریق پوشش داخلی خود نفوذ کند. که بیشتر پس از آسیب ورزشی و در پاها (بین زانو و مچ پا) نمایان می شوند.

اگر فتق عضلانی به دلیل ضربه یا جراحت رخ دهد، می تواند به خودی خود با استراحت و فشرده سازی، برطرف شود اما اگر عود کند یا مادرزادی باشد، به روش درمانی جراخی فتق نیاز است.

اطلاعات کلی درباره سوال آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟

اطلاعات کلی درباره سوال آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟

توضیحات دکتر فرشاد نامداری یکی از بهترین دکترهای اورولوژیست در خیابان ونک در مورد سوال ” آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟” بطور مختصر در جدول زیر بیان می کنیم:

تعریف فتق چیست؟ فتق زمانی رخ می دهد که یک عضو از قسمت بافت ضعیف عضله ای که آن را در جای خود نگه می دارد، بیرون بزند.
انواع فتق کدامند؟ از مهم ترین فتق ها می توان به این موارد اشاره کرد: فتق مغبنی، فتق هیاتال، فتق نافی و فتق برش.
علائم فتق کدامند؟ علائم بسته به نوع فتق متفاوت است، اما در حالت شدید همراه با تورم، درد شدید و حالت تهوع است.
فتق را چگونه تشخیص دهیم؟ از طریق معاینه فیزیکی توسط بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران  یا شهرستان و آزمایش های تصویربرداری مانند سونوگرافی، سی تی اسکن یا اسکن MRI است.
عوارض و خطرات فتق اگر درمان نشود اگر فتق درمان نشود ممکن است منجر به خفه شدن یا حبس باقت شود
درمان های فتق دارو و جراحی (باز یا لاپاراسکوپی)

 

سخن پایانی

آیا فتق کشاله ران خطرناک است؟ بله اگر درمان مناسبی توسط بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران یا شهرستان انتخاب نشود و عوارض جدی شوند!

جراحی فتق کشاله ران یک جراحی است و هر جراحی حتی اگر کوچک باشد، می تواند باعث عوارض سنگینی شود و نیاز به انتخاب جراحی متخصص، مجرب و متبخر است.

بهترین جراح فتق کشاله ران و دیگر فتق ها پزشکی است که تجربه کاری موفقی در کارنامه خود ثبت کرده باشد و از علم و تکنولوژی روز دنیا بهره ببرد.

ما در زمینه بهترین درمان فتق کشاله ران و برای داشتن تجربه درمانی بدون عارضه، دکتر فرشاد نامداری و تیم تخصصی ایشان را توصیه می کنیم.

منبع: generalsurgery.ucsf.edu

جدیدترین‌ مطالب
پربحث‌ترین‌ مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، 300 متر پایین تر از ونک و بالاتر از پل همت، بن بست سید الشهدا (ع)، ساختمان رهام پلاک 8 واحد 1

02188776801 و 09107585358