جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ بهترین روش درمان واریکوسل کدام است؟

جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ پاسخ این سوال به موارد زیادی چون پیشرفت بیماری، عوارض همراه، نوع درمان، تبحر و تجرب پزشک، تیم درمانی، روش جراحی و… بستگی دارد.

بهترین روش درمان واریکوسل در گریدهای بالاتر، جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری و جراحی های دیگر است و دیگر دارودرمانی نمی تواند پاسخگوی درمان باشد.

از آنجایی که یکی از عوارض واریکوسل در رابطه زناشویی و کیفیت آن است، عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یک طرفه اهمیت ویژه ای مخصوصا در میان بیماران جوان دارد.

ما در این مقاله می خواهیم همراه با دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان به این پرسش “جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ ” پاسخ دهیم و روش های درمانی را بررسی کنیم.

عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یک طرفه چیست؟

برای اینکه بدانیم جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد، تعریف این بیماری و درمان های آن را از زبان دکتر فرشاد نامداری رتبه دوم کشوری بورد تخصصی اورولوژی، می شنویم.

از عوارض بیماری واریکوسل می تواند ناباروری در آقایان باشد و علت آن ورید یا سیاهرگ هایی در روی سطح بیضه است.

این انسداد یا پیچ خوردگی با افزایش دما مانع رسیدن مایع منی به تخمک فعال و در نتیجه منجر به عدم باروری مردان می شود که نیاز است توسط بهترین دکتر واریکوسل در تهران یا شهرستان درمان شود.

عمل های درمانی واریکوسل حساس هستند و نمی توان آن را توسط هر پزشکی انجام داد و یکی از دغدغه های بیماران این است که جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟

عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یک طرفه تنها یک روش خاص نیست بلکه مجموعه ای از تکنیک ها است که برای اصلاح وریدها انجام می شود.

هدف بهترین دکتر واریکوسل در تهران یا شهرستان از انجام بهترین روش درمان واریکوسل، بهبود جریان خون، تسکین علائم و افزایش باروری در مردان است.

چه کسانی به جراحی واریکوسل نیاز دارند؟

چه کسانی به جراحی واریکوسل نیاز دارند؟

بعضی از افراد در گریدهای اولیه واریکوسل می توانند با دارو عوارض این بیماری را کنترل کنند و بهبود بخشند اما گاهی برای جلوگیری از عوارض ماندگار نیاز به جراحی است.

شرایطی هست که دیگر جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد، مهم نیست و اصلی ترین مساله انجام یک جراحی موفق با کمترین عارضه برای بهبود بیماری است.

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوزی و عضو هیئت علمی دانشگاه، هنگام مشاهده علایم زیر انجام عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یکطرفه را لازم می دانند:

  1. وجود برآمدگی در یکی از بیضه ‌ها
  2. ورم بیضه یا همان تورم کیسه بیضه
  3. بزرگ شدن یا پیچ خوردن قابل مشاهده سیاهرگ ها در کیسه بیضه که ظاهری شبیه به یک کیسه پر از کرم پیدا می ‌کند.
  4. احساس درد مبهم و مکرر در ناحیه بیضه

اگر واریکوسل با عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یکطرفه درمان نشود، چه عوارضی دارد؟

در شرایط پیشرفته پاسخ به پرسش بیماری جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ در درجه های پایین تری قرار می گیرد و نمی توان بعلت هزینه، درمان واریکوسل را عقب انداخت.

دکتر نامداری جراح و فوق تخصص کلیه، مجاری ادراری و ناباروری مردان با تجربه بالای خود در ناباروری مردان می گویند واریکوسل باعث مرگ نمی شود اما می تواند بیمار را به سه عارضه عمده مبتلا سازد:

کاهش قدرت باروری یا ناباروری: طبق آمار، از هر 10 مردی که ناباروری دارند، چهار نفر به واریکوسل مبتلا هستند.

کاهش سطح تستوسترون: بیماری واریکوسل باعث کاهش هورمون تستوسترون مردانه می شود و کاهش هورمون مردانه خود باعث عوارضی چون عوارض واریکوسل در روابط زناشویی می شود.

آتروفی بیضه: واریکوسل ممکن است به بیضه آسیب برساند و باعث کوچک شدن آنها شود.

دکتر فرشاد نامداری با درمان موفق بیش از یکهزار بیماری واریکوسل، می گویند که تشخیص به موقع می تواند اولین گام برای رسیدن به بهترین روش درمان واریکوسل باشد.

اگر جراحی با روش های درمانی چون جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری به خوبی و با مهارت انجام شود، در مورد ناباروری مردان، بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد بهبود خواهیم داشت.

جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ |7 عامل موثر بر هزینه واریکوسل

برای پاسخ به سوال جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ باید موارد زیادی را بررسی کرد که در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل موثر بر هزینه جراحی واریکوسل می پردازیم:

1.      موقعیت جغرافیایی موثر در پاسخ “جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟”

هزینه جراحی واریکوسل در کشور یا شهرهای متفاوت فرق دارد زیرا عواملی مانند هزینه های مراقبت های بهداشتی محلی، زیرساخت ها و در دسترس بودن جراحان متخصص می توانند بر هزینه های کلی تأثیر بگذارند.

2.      نوع جراحی

جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ یکی از مهم ترین عوامل در هزینه بهترین روش درمان واریکوسل، روش جراحی برای درمان واریکوسل است.

جراحی باز، جراحی لاپاراسکوپی یا جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری به دلیل تفاوت در استفاده از تجهیزات، پیچیدگی و مدت زمان عمل، مدت زمان بستری و … هزینه متفاوتی دارند.

3.      مرکز پزشکی و تخصص جراح

شهرت، تجرب و تبحر اورولوژیست، تخصص یا فوق تخصص بودن پزشک، فوق تخصصی بودن مرکز درمانی، خصوصی یا دولتی بودن آن، می توانند در پاسخ جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ موثر باشند.

4. آزمایش های قبل از عمل و مراقبت های بعد از عمل

4.      آزمایش های قبل از عمل و مراقبت های بعد از عمل

اینکه جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ به آزمایش های تشخیصی قبل از عمل و مراقبت های بعد از عمل هم مربوط می شود. تست های تشخیصی، مشاوره و مطالعات تصویربرداری از جمله این هزینه ها هستند.

5.      پوشش بیمه ای

نوع پوشش بیمه ای و مخصوصا بیمه تکمیلی بیمار در هزینه عمل جراحی واریکوسل دوطرفه یا یک طرفه بسیار موثر است.

6.      استفاده از بی حسی یا بیهوشی موثر در پاسخ “جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟”

با توجه به نوع جراحی و موقعیت بیمار، اورولوژیست تشخیص می دهد که از بی حسی یا بیهوشی برای انجام جراحی استفاده شود که بی هوشی کامل، قطعا هزینه را افزایش می دهد.

7.      زمان بستری در بیمارستان

اورولوژیست  با توجه به شرایط  بیمار و نوع عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یک طرفه  که انجام می دهد تعیین می کند بیمار چند روز در بیمارستان بستری شود.

بنابراین در پاسخ به سوال جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ می توان گفت هزینه نهایی بهترین روش درمان واریکوسل به تعداد روزهای مورد نیاز برای بستری در بیمارستان نیز بستگی دارد.

انواع عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یکطرفه

بهترین روش درمان واریکوسل، جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری و جراحی های دیگر است که نوع این جراحی نشان می دهد برای هر بیمار جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد.

قبل از توضیح روش های درمانی واریکوسل، در جدول زیر در یک نگاه احتمال یروز عوارض را در هر جراحی، می بینیم:

روش جراحی آسیب به سرخرگ بیضه احتمال بروز هیدروسل احتمال عود واریکوسل آسیب های جدی دیگر
روش جراحی باز و سنتی احتمال آسیب دارد 3 تا 30 درصد 5 تا 15 درصد احتمال ندارد
روش لاپاروسکوپی آسیب نمی بیند 12 درصد 3 تا 15 درصد احتمال دارد
روش جراحی میکروسکوپیک واریکوسل آسیب نمی بیند صفر نیم تا 1 درصد احتمال ندارد

عمل جراحی باز و سنتی واریکوسل

جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ قطعا این هزینه به نوع جراحی بستگی دارد و یکی از اولین روش های درمان واریکسل عمل جراحی باز یا سنتی است.

در این روش بهترین دکتر واریکوسل در تهران یا شهرستان توسط یک برش در محل عبور وریدها در کانال اینگوینال طناب بیضه را بیرون می آورد و رگهای وریدی خراب را جدا و قطع می کند.

عمل جراحی باز و سنتی واریکوسل

از معایب این جراحی این است که در روش باز ممکن است اورولوژیست بعضی از وریدهای واریس بیضه را با چشم غیر مسلح نبیند و آنها باقی بمانند و باعث عود مجدد واریکوسل شوند.

و در شرایط بدتراحتمال دارد شریان های اشتباهی قطع شوند و باعث کوچکی بیضه شوند و یا عارضه هیدروسل یا آب آوردن بیضه رخ دهد.

جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری

بهترین روش درمان واریکوسل جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری است که بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد شانس باروری مردان با این روش جراحی، اضافه می شود.

شاید برای افرادی که می خواهند بدانند جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد؟ این روش هزینه بالاتری داشته باشد اما بعلت دقت در این روش، بهترین نتایج درمانی کسب می شود.

متخصص و جراح اورولوژی رگ های واریسی خراب را با بزرگنمایی و دقت بالا توسط دستگاه میکروسکوپ و یا عینک مخصوص میکروسرجری می بیند.

با این دقت، امکان خطا در جداسازی رگ های واریسی کاملاً کاهش پیدا می کند و رگ‌های واریسی بطور دائمی مسدود و از آسیب احتمالی به شریان های بیضه جلوگیری می شود.

در این عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یک طرفه احتمال آتروفی و هیدروسل بسیار کم است و بعلت باز نکردن لایه‌های عضلانی دیواره شکم دوره بهبودی کمتری دارد.

روش جراحی لاپاراسکوپی واریکوسل

در این روش با گذاشتن سه عدد لوله بسیار باریک در شکم و تزریق گاز و عبور دوربین، اورولوژیست داخل شکم را با بزرگنمائی بیش از ۲۰ برابر می بیند.

رگ های خراب بیضه از رگ های سالم جدا می شوند و با کوتر می سوزند. در این روش احتمال عود واریکوسل و ابتلا به هیدروسل بیشتر از جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری است.

سخن پایانی

جراحی واریکوسل چقدر هزینه دارد مهم است اما مهم تر از آن انتخاب بهترین روش درمان واریکوسل توسط بهترین دکتر واریکوسل در تهران یا شهرستان است.

اورولوژیستی که جراحی های موفق متعدد دارد با تبحر، تخصص و تجربه بالای خود می تواند از عوارض پس از عمل جراحی واریکوسل دو طرفه یا یک طرفه جلوگیری کند.

درمان و جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری یک روش ایمن است که آمار نشان می دهد شانس موفقیت در باروری را تا حد زیادی افزایش می دهد و ریسک ابتلا به عوارض کمتری دارد.

از نظر دکتر فرشاد نامداری با انجام موفق بیش از یکهزار عمل جراحی واریکوسل، این روش به شرطی موفقیت آمیز است که یک اورولوژیست با علم و امکانات به روز خود، آن را انجام دهد.

منبع:  emedicine.medscape

جدیدترین‌ مطالب
پربحث‌ترین‌ مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، 300 متر پایین تر از ونک و بالاتر از پل همت، بن بست سید الشهدا (ع)، ساختمان رهام پلاک 8 واحد 1

02188776801 و 09107585358