سریع ترین درمان زگیل تناسلی چیست؟ آیا کرایوتراپی سریع ترین درمان است؟

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

سریع ترین درمان زگیل تناسلی درمانی است که تنها در یک جلسه بتوان این زایده ناخوشایند را از بین برد البته همراه با متخصصی با تجربه در زمینه درمان زگیل تناسلی!

از نظر دکتر فرشاد نامداری با سابقه موفق بیش از 15 سال در درمان زگیل تناسلی، یکی از کم عارضه ترین راه هایی که پزشک متخصص می توانند زگیل تناسلی را درمان کند، فریز کردن زگیل است.

اورولوژیست در این روش که به سرما درمانی، کرایوتـراپی، فریز کردن و انجماد هم معروف است، توسط نیتروژن مایع در دمای منفی 196 درجه سانتی گراد یا دی اکسید کربن، زگیل ها را فریز می کند. مزیت های روش کرایوتراپی زگیل تناسلی چیست؟

برای آشنایی با سریع ترین درمان زگیل تناسلی و مقایسه اثربخشی آن با سایر درمان ها و بررسی عوارض احتمالی، با دکتر نامداری همراه می شویم.

چرا نیاز به سریع ترین درمان زگیل تناسلی است؟

زگیل تناسلی از چه راهی منتقل می شود؟ برای جواب این سوال از دکتر نامداری فوق تخصص اورولوژی و درمان زگیل تناسلی مردان و زنان کمک گرفتیم.

زگیل تناسلی از انواع بیماری عفونی و مقاربتی (STD) است که از طریق رابطه جنسی (طبیعی، دهانی و یا مقعدی) منتقل می شود و دلیل آن ویروس HPV است.

ویروس اچ پی وی هم مانند بقیه ویروس های مقاربتی و جنسی، می تواند تا سال ها باعث عفونت نهفته شود و علائمی را نشان ندهد.

در این دوران نهفتگی هم این ویروس، قابل انتقال است پس تشخیص اهمیت ویژه ای دارد و بهترین راه تشخیص آن معاینه توسط پزشک متخصص است.

از نظر دکتر نامداری متخصص ممکن است با معاینه عادی زگیل تناسلی را ببیند یا از کولپوسکوپ استفاده می کند. اصولا برای خانم ها معاینه کامل لگن و پاپ اسمیر درخواست می شود.

متاسفانه زگیل تناسلی درمان قطعی ندارد اما سریعترین و بهترین روش برای برداشتن ضایعه زگیل و کنترل آن کرایو یا همان فریز زگیل تناسلی است.

تشخیص زگیل تناسلی

تشخیص زگیل تناسلی

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ برای داشتن سریع ترین درمان زگیل تناسلی، نیاز به تشخیص درست و به موقع است که تجربه و تبحر پزشک در این مرحله می تواند سرعت درمان را بیشتر کند.

در صورت عدم درمان زگیل های تناسلی، می توانید این زگیل ها را به دیگران مخصوصا شریک جنسی خود انتقال دهید که بجز شرایط ناخوشایند، عوارض بدتری هم می تواند بوجود بیاورد.

ویروس پاپیلومای انسانی در بعضی افراد (هم زنان و هم مردان) می تواند موجب سرطان شود اما زنان بیشتر در معرض این بیماری هایی چون سرطان رحم قرار دارند.

پزشک از شما درمورد بهداشت عمومی، بیماری های مقاربتی و فعالیت جنسی تان در گذشته سؤالاتی می پرسد و سپس ناحیه تناسلی شما را معاینه می کند.

متخصص در صورت لزوم، نمونه برداری انجام می دهد و انجام آزمایشات زیر را برای زگیل های داخلی توصیه می کند:

  1. پاپ اسمیر برای بررسی دهانه رحم زنان
  2. معاینه مقعدی (آنوسکوپی) برای مشاهده درون مقعد
  3. کولپوسکوپی برای معاینه درون واژن و دهانه رحم

علائم و محل تشکیل زگیل تناسلی

از نظر دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص جراحی های زگیل تناسلی و ناباروری مردان، مهم ترین علائم و نشانه‌های زگیل تناسلی به شرح زیر است:

  • تورم‌ های کوچک به رنگ قهوه‌ای یا صورتی در ناحیه تناسلی و نواحی دیگری چون مقعد و دهان و…
  • قرار گرفتن چند زگیل کوچک در کنار هم
  • خارش های که باعث ناراحتی می شود، سوزش، حساسیت به لمس
  • خونریزی یا لکه بینی در حین رابطه جنسی

گاهی زگیل تناسلی آنقدر کوچک و صاف است که نمی توان آن را به راحتی دید و در مواقعی هم ممکن است زگیل تناسلی با سایز بزرگ و تعداد زیادی ایجاد ‌شود.

محل تشکیل زگیل تناسلی که نیاز به سریع ترین درمان زگیل تناسلی دارد

ویروس پاپیلومای انسانی می تواند باعث تشکیل زگیل در قسمت های زیر شود:

  1. زگیل تناسلی در زنان:
  • فرج
  • دیواره های واژن
  • پرینه ، ناحیه بین فرج و مقعد
  • دهانه رحم
  • مقعد یا کانال مقعدی
  • دهان

محل تشکیل زگیل تناسلی که نیاز به سریع ترین درمان زگیل تناسلی دارد

  1. زگیل تناسلی در مردان:
  • نوک آلت تناسلی
  • بدنه ی آلت تناسلی
  • کیسه بیضه
  • مقعد
  • دهان

سریع ترین درمان زگیل تناسلی از جمله کرایوتراپی زگیل تناسلی

در اصل راه های درمانی برای حذف زایده زگیل تناسلی است اما از بین بردن ویروس، توسط سیستم ایمنی بدن انجام می شود و ممکن است تا همیشه در بدن بماند.

بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز را می توانید با تیم تخصصی دکتر نامداری تجربه کنید تا هم درد و خارش از بین برود و هم ظاهر پوستتان خراب نشود.

زگیل تناسلی می تواند دردناک باشد یا مانعی برای زندگی عادی که در این مواقع به تشخیص پزشک یکی از راه های درمانی زیر پیشنهاد می شود:

  1. دارودرمانی زگیل تناسلی (مانند پودوفیلین)
  2. الکتروکوتر
  3. روش جراحی زگیل تناسلی
  4. لیزر درمانی
  5. کرایوتراپی زگیل تناسلی

در ادامه دکتر نامداری در مورد درمان های زگیل تناسلی توضیح مختصری می دهند و اطلاعات کاملی را در مورد سریع ترین درمان زگیل تناسلی در اختیار شما قرار خواهند داد.

دارودرمانی زگیل تناسلی

زگیل‌های تناسلی بیشتر مواقع بدون درمانی خاص و با گذشت زمان از بین می‌روند اما، ویروس می ماند و می‌تواند در طول زندگی باعث پیدایش زگیل تناسلی شود.

حتی اگر زگیل را نبینید باز هم می تواند به شریک جنسی شما منتقل شود پس باید راهی برای کنترل و درمان آن پیدا کنید. با داروها تنها می توان عوارض را کنترل کرد.

گاهی درمان های طب سنتی و یا داروهای گیاهی برای درمان زگیل تناسلی پیشنهاد می شود که اصولا کاربرد زیادی ندارند.

دکتر نامداری بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی مردان در تهران، درمان‌های موضعی زیر را تا حدودی باعث تسکین علائم ظاهری می دانند:

  1. ایمیکویمود (Imiquimod)
  2. پودوفیلین و پودوفیلوکس
  3. تری کلرواستیک اسید

پودوفیلین، سریع ترین درمان زگیل تناسلی؟

پودوفیلین، سریع ترین درمان زگیل تناسلی؟

آیا پودوفیلین سریع ترین درمان زگیل تناسلی است؟ در جواب باید گفت خیر! پودوفیلین یکی از داروهایی است که برای درمان زگیل تناسلی تجویز می شود.

محلول مستقیماً با یک سواب پنبه ای روی زگیل قرار می گیرد و یک تا چهار ساعت بعد، آن ناحیه را می شویید و درمان را به مدت 4 الی 6 هفته تکرار می کنید.

از عوارض جانبی این روش، تحریک خفیف پوست تا درد و زخم های پوستی است و برای بیماران باردار تجویز نمی شود.

پودوفیلوکس

بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز است اما گاهی بیمار به دنبال بهترین قرص زگیل تناسلی و درمان دارویی است.

روش درمانی با پودوفیلوکس شبیه پودوفیلین است البته دو بار در روز به مدت سه روز متوالی و 4 روز استراحت. این پروسه را تا چهار بار تکرار کنید.

از عوارض جانبی این روش، تحریک خفیف پوست تا درد و زخم های پوستی است و برای بیماران باردار تجویز نمی شود.

اسید بی کلرواستیک و اسید تری کلرواستیک

سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی کرایوتراپی زگیل تناسلی است اما گاهی بسته به شرایط بیمار اسید کلرواستیک (BCA) و اسید تری کلرواستیک (TCA) نیز تجویز می شوند.

این دو اسید بافت زگیل را از بین می برند البته TCA بیشتر تجویز می شود و باید حتما توسط پزشک یا پرستارروی زگیل تناسلی قرار بگیرد.

طول درمان یک بار در هفته و به مدت چهار الی شش هفته است و عوارض جانبی شامل درد و سوزش است.

ایمی کیمود سریع ترین درمان زگیل تناسلی؟

آلدارا یا زیکلارا، کرمی است که سیستم ایمنی را برای خلاص شدن از شر زگیل ها، تحریک می کند. می توانید این کرم را سه روز در هفته به مدت 8 هفته استفاده کنید.

سوزش و قرمزی خفیف از عوارض است و ایمی کیمود در دوران بارداری تجویز نمی شود. همانطور که می بینید هیچ درمان دارویی سریع ترین درمان زگیل تناسلی نیست.

اینترفرون

اینترفرون باعث پاسخ ایمنی می شود و شکل تزریقی آن به صورت مستقیم در زگیل، موثرتر است. عوارض جانبی اینترفرون شبیه آنفولانزا، خستگی، بی اشتهایی و همچنین درد است.

سینکاتچینز

سینکاتچینز یا ورجین، یک پماد گیاهی است و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این دارو را نباید در داخل واژن یا داخل مقعد و همچنین برای افراد دارای نقص ایمنی و یا در افراد مبتلا به تبخال فعال تجویز شود.

بعضی از عوارض این دارو شامل خارش، قرمزی، درد، التهاب، زخم، تورم، سوزش و تاول های کوچک است.

سریع ترین درمان زگیل تناسلی با الکتروکوتر؟

سریع ترین درمان زگیل تناسلی با الکتروکوتر؟

خیر! سریع ترین درمان زگیل تناسلی همان کرایوتراپی است اما گاهی به تشخیص پزشک روش های دیگر هم با توجه به شرایط بیمار تجویز می شوند.

در این روش پزشک با بیهوشی موضعی یا عمومی، به وسیله یک ابزار الکتریکی زگیل ها را می سوزاند. گرمای ناشی از الکتریسیته توسط سوزنی داخل زگیل را گرم می کند اما این جریان وارد بدن بیمار نمی شود.

این روش عوارضی چون درد و ناراحتی، عفونت و عوارض بیهوشی را دارد و نمی توان آن را بعنوان درمان طلایی زگیل تناسلی، معرفی کرد.

درمان زگیل تناسلی به روش جراحی سنتی

اگر روش های درمانی دیگر جواب ندهد یا زگیل خیلی بزرگ باشد، روش‏ های جراحی پیشنهاد می شوند که البته این روش تهاجمی است و عوارض رایج جراحی را دارد.

اگر دختر باکره اید و زگیل تناسلی دارید به پیشنهاد دکتر نامداری که در این زمینه تجربیات موفقی دارند، بهترین و کم عارضه ترین درمان برای شما کرایو است نه جراحی.

عمل زگیل تناسلی به دو روش انجام می شود:

  1. برش زگیل با قیچی
  2. برداشتن زگیل تناسلی با تیغ از روی پوست

لیزر درمانی زگیل تناسلی

روش لیزر زگیل تناسلی زمانی کاربرد دارد که زگیل‌ها در داخل واژن قرار دارند یا سایر روش‌های درمانی، ناموفق باشد. لیزر می‌تواند زگیل های متوسط تا شدید را از بین ببرد.

از نظر دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، پرتو نوری پر قدرت در لیزردرمانی می تواند سبب بروز درد شود و همچنین زیبایی پوست را از بین ببرد.

از نظر بعضی از متخصصان در این حوزه، در روش لیزر به علت تبخیر زگیل ممکن است در قسمت های دیگر گسترش یابد همچنین هزینه ی لیزر از کرایو تراپی بیشتر است.

سریع ترین درمان زگیل تناسلی کرایوتراپی است!

کرایوتراپی زگیل تناسلی که درمان طلایی زگیل تناسلی است را با می توانید با تیم تخصصی دکتر نامداری بعنوان درمانی قطعی و بی عارضه، تجربه کنید.

در این درمان سرمای شدید نیتروژن مایع و یا گاز آرگون جهت انجماد و از بین بردن بافت‌های غیرطبیعی استفاده می شود که در درمان انواع بیماری‌های پوستی هم کاربرد دارد.

بسیاری از متخصصان کرایو را به عنوان اولین و قطعی ترین درمان زگیل تناسلی پیشنهاد می‌دهند و یک تیم تخصصی می تواند میزان موفقیت در درمان را افزایش دهد.

مراحل انجام سریع ترین درمان زگیل تناسلی

مراحل انجام سریع ترین درمان زگیل تناسلی

به گفته دکتر نامداری کرایوتراپی روشی بدون درد و کم تهاجم است که در مراحل زیر و توسط متخصص انجام می شود:

مرحله اول: نوع و تعدا زگیل ها مشخص و مورد بررسی قرار می گیرند
دوم: در صورت صلاحدید پزشک از بی حسی موضعی استفاده می شود.
مرحله چهارم فاز انتقال حرارت: مقدار مشخصی نیتروژن مایع توسط سواب پنبه‌ای یا اسپری نیتروژن با توجه به تشخیص متخصص، رو و اطراف زگیل اعمال می شود.
 فاز تخریب سلولی: نیتروژن مایع در حدود 10 ثانیه روی پوست می ماند و تخریب ناگهانی و سریع سلولی رخ می دهد که توانایی تولید کلاژن فیبروبلاست ها به حداقل می رسد و برای درمان ضایعات بسیار مهم است.
مرحله ششم فاز التهابی: پوست قرمز می‌شود و به احتمال زیاد تاول می ‌زند که پاسخ طبیعی به فرآیند مرگ سلولی است.
هفتمین یا آخرین مرحله: یک زخم کوچک روی پوست ایجاد می ‌شود که طی یک تا سه هفته همراه با زگیل تناسلی از بین می رود.

لازم به ذکر است که برای کرایو سرمای منفی ۱۹۶درجه نیاز است.

باید و نبایدهای پس از درمان زگیل تناسلی با کرایو

درست است که کرایوتراپی زگیل تناسلی سریع ترین درمان زگیل تناسلی است اما برای موثر بودن آن نیاز به مراقبت هایی پس از انجام دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • هر 12 ساعت پمادهای تجویزی پزشک را در محل قرار دهید.
  • می توانید پس از درمان کرایو حمام کنید، دوش بگیرید و جای زگیل ها را بشویید.
  • بهتر است تا بهبودی کامل از رابطه جنسی خودداری کنید و حتما تا شرایط بهبودی از کاندوم استفاده کنید.
  • زائده ها را نکنید و بگذارید بطور طبیعی خودشان پس از یک هفته بریزند.
  • تیغ یا ژیلت را تا بهبودی کامل کنار بگذارید.
  • زائده های زگیل را لمس نکنید زیرا ممکن است منتشر و عود کنند.
  • زنان ممکن است تا 3 هفته ترشحات آبکی واژن داشته باشرا ببینند.
  • در عادت ماهانه به جای تامپون نوار بهداشتی بگذارید.
  • یک هفته پس از کرایو درمانی جهت بررسی درصد موفقیت توسط پزشک ویزیت شوید.

7 مورد از مزایای روش کرایوتراپی زگیل تناسلی

مزایای روش کرایوتراپی زگیل تناسلی چیست؟ از دکتر نامداری یکی از بهترین متخصصین درمان زگیل تناسلی خواستیم تا علت برتری درمان کرایو را برایمان بگویند که نکات زیر را بیان کردند:

  1. نیاز به چند جلسه درمانی نیست و می توان کرایو را در یک جلسه انجام داد.
  2. یک جلسه درمانی فقط 5 الی 10 دقیقه زمان می برد.
  3. این روش درمانی باعث پخش شدن زگیل تناسلی در قسمت های دیگر نمی شود.
  4. نیاز به تکرار کرایوتراپی و جلسه های درمانی نیست.
  5. کمترین آسیب را به پوست وارد می کند و از نظر زیبایی بهترین روش است.
  6. کرایوتراپی زگیل تناسلی سرپایی است و با حداقل درد و تحریک نسبت به روش های دیگر است.
  7. کرایو به عنوان اولین روش درمانی در مراکز درمانی موفق مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت درمان با کرایو نسبت به روش های دارویی

مزیت درمان با کرایو نسبت به روش های دارویی

به طور قطع می توان گفت کرایوتراپی زگیل تناسلی نسبت به روش های متفرقه استفاده از دارو یا پماد، بهترین و سریع ترین درمان زگیل تناسلی است.

روش دارویی معمولا برای درمان زگیل تناسلی خفیف به کار می رود و بعلت داشتن تحریکات شیمیایی نمی توان آن را بعنوان درمان در طولانی مدت، انتخاب کرد.

این روش برای مادران باردار و شیرده تجویز نمی شود چون گزارشاتی از عوارض زیر مشاهده شده است:

  • نقص مادرزادی جنین
  • مرگ جنین
  • تولد نوزاد مرده

چه درمان هایی با کرایوتراپی انجام می شود؟

کرایو تنها سریع ترین درمان زگیل تناسلی نیست و در بیماری های دیگری هم کاربرد درمانی دارد که دکتر نامداری از موارد مهم به بیماری های زیر اشاره می کنند:

  • درمان ضایعات و بیماری های پوستی
  • برداشتن خال های پوستی
  • کرایوتراپی زگیل تناسلی و زگیل های غیرتناسلی
  • رفع زائده و لک های پوستی
  • درمان هموروئید (بواسیر)
  • بعضی سرطان ها مانند سرطان پروستات و کبد
  • درمان بیماری های دهان
  • جهت درمان تومورهای استخوانی

موارد منع استفاده از سریع ترین درمان زگیل تناسلی

از نظر دکتر نامداری کرایوتراپی زگیل تناسلی در موارد زیر انجام نمی شود:

  1. بیماری که نمی تواند سرما را تحمل کند.
  2. افرادی که سابقه‌ کهیر سرد دارند.
  3. کرایوگلوبینمی (نوعی ناهنجاری خونی)
  4. بیماری که سابقه‌ی سندرم رینود دارد.
  5. هر بیماری که در آن سطح بالای کرایوگلوبولین وجود دارد (مانند کولیت اولسروز فعال، بیماری کلاژن واسکولار شدید و فعال)
  6. بیمارانی که احتمال هیپوپیگمانتاسیون را قبول نمی‌کنند.
  7. برخی بدخیمی ها (ملانوم و کارسینوم سلول‌های سنگفرشی)
  8. ضایعاتی که در مناطق با خون رسانی ضعیف قرار دارند.
  9. ضایعاتی که نیاز به بیوپسی برای تشخیص دارند.
  10. درمان خال‌های ملانوسیتیک که ضایعات پیش سرطانی محسوب می شوند.

پاپ اسمیر جهت تشخیص زگیل تناسلی

3 راه مهم پیشگیری از زگیل تناسلی

شاید بتوان پیشگیری را سریع ترین درمان زگیل تناسلی دانست! از آنجایی که مهم ترین راه انتقال این ویروس، رابطه جنسی است پس مهم ترین پیشگیری هم به همین موضوع و رعایت نکات بهداشتی جنسی برمی گردد.

دکتر فرشاد نامداری با تجربه ای بالغ بر 15 سال درمان موفق بیماری های دستگاه تناسلی از جمله زگیل تناسلی راه های زیر را در رابطه با پیشگیری از انتقال زگیل تناسلی موثر می دانند:

واکسن زگیل تناسلی یا گارداسیل

اچ پی وی دو مدل واکسن دارد یک مدل ۴ ظرفیتی با نام تجاری گارداسیل و دیگری واکسن ۹ ظرفیتی با نام تجاری گارداسیل-۹، که واکسن گارداسیل-۹ فقط در آمریکا موجود است.

دکتر نامداری به نکته مهمی اشاره می کنند و می گویند واکسن ها نمی توانند سریع ترین درمان زگیل تناسلی باشند زیرا آنها عفونت ها و زگیل های تناسلی که قبلا به وجود آمدند را درمان نمی کنند.

تزریق واکسن قبل از شروع اولین رابطه جنسی، بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات مرتبط با ویروس پاپیلومای انسانی از جمله زگیل تناسلی است.

تماس جنسی با هر فرد یا تعدد شرکای جنسی، ممنوع!

حقیقتا سریع ترین درمان زگیل تناسلی، پیشگیری و مهم ترین آن داشتن رابطه جنسی سالم و ایمن تنها با یک شریک جنسی است اما این یک کار بسیار سخت است!

اجتناب از برقراری رابطه یا تماس جنسی با افراد مبتلا به HPV می تواند ریسک ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد اما خیلی از افرادی که به زگیل تناسلی مبتلا هستند، علامت بالینی نشان نمی دهند و کاندوم هم نمی تواند از همه انواع زگیل تناسلی، جلوگیری کند.

بهتر است هم خودتان و هم شریک جنسی تان تست های دوره ای را انجام دهید و روابط جنسی سالمی را داشته باشید.

سیگار و دخانیات ممنوع!

برای کمک به جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی، سیگار را ترک کنید. اگر سیگار می‌کشید ممکن است شانس ابتلا به زگیل تناسلی در شما بالاتر رود.

سخن پایانی

کرایوتراپی زگیل تناسلی بهترین و سریع ترین درمان زگیل تناسلی است که می تواند بدون تغییر در ظاهر پوست و بدشکلی آن، زگیل تناسلی را در یک جلسه از بین ببرد.

دکتر فرشاد نامداری بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران با درمان بیش از یکهزار زگیل تناسلی موفق، کرایو را با تیم تخصصی خود به افرادی پیشنهاد می دهند که می خواهند یک درمان موثر را تجربه کنند.

نتایج یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که این روش در درمان زگیل‌های معمولی و تناسلی تا بالای 88 درصد موفقیت دارد و به طور متوسط 1.18 جلسه نیاز است.

برای پیشگیری بهتر است قبل از اولین رابطه جنسی واکسن گارداسیل را تزریق کنید و همچنین روابط جنسی ایمن با یک شریک جنسی را انتخاب نمایید.

منبع: healthlinkbc.ca

جدیدترین‌ مطالب
پربحث‌ترین‌ مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، 300 متر پایین تر از ونک و بالاتر از پل همت، بن بست سید الشهدا (ع)، ساختمان رهام پلاک 8 واحد 1

02188776801 و 09107585358