بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی + درمان صد در صد و قطعی زگیل تناسلی

بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟ (ناگفته هایی که باید بدانید)

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

“بهترین درمان زگیل تناسلی کدام است؟” هنگامی که شما تصمیم به درمان صد درد صد زگیل تناسلی می گیرید، بعلت تنوع در روش های درمانی، حتما با این سوال رو به رو خواهید شد!

در این مقاله قرار است دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، در رابطه با سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی، نکته های آموزنده ای را در اختیار شما قرار دهند.

خیلی از پزشکان بر این باورند که بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز است که هم عوارض کمتری دارد و هم سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی است اما دلیل این برتری چیست؟

در ابتدا بهتر است با دلایل ایجاد، روش تشخیص و علائم و درمان های این بیماری آشنا شویم تا با آگاهی و راهنمایی های دکتر نامداری، به بهترین درمان برای آن، برسیم.

زگیل تناسلی چیست؟

برای پاسخ به پرسش هایی چون زگیل تناسلی چیست و چه شکلی دارد؟ درمان زگیل تناسلی زنان چیست؟ درمان زگیل تناسلی مردان چیست؟، به سراغ دکتر نامداری، فوق تخصص اورولوژی می رویم.

این بیماری یک زائده‌ گوشتی و نرم است که در اثر انتقال ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعد ایجاد می‌شود و عوارضی چون درد و خارش به همراه دارد.

زگیل تناسلی در رده بیماری های مقاربتی قرار دارد و بهترین راه پیشگیری از ورود این ویروس به بدن، رعایت نکات زیر است:

  • دوری از رابطه های پر خطر جنسی (حتی در رابطه جنسی دهانی و رابطه مقعدی)
  • رعایت نکات مهم بهداشت جنسی مانند استفاده از کاندوم و عدم داشتن شرکای جنسی متعدد
  • واکسیناسیون روتین HPV
  • واکسن گارداسیل

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، از هر ۱۰۰ فرد بزرگسال ۱ نفر ممکن است به زگیل تناسلی مبتلا شود پس نمی توان به راحتی از شناسایی بهترین درمان زگیل تناسلی، گذشت.

بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی

علائم زگیل تناسلی در مردان و زنان

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ برای داشتن سریع ترین درمان زگیل تناسلی، نیاز به تشخیص درست و به موقع است که تجربه و تبحر پزشک در این مرحله می تواند سرعت درمان را بیشتر کند.

فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، دکتر نامداری از مهم ترین عوارض این بیماری قبل از معرفی بهترین و سریع ترین درمان زگیل تناسلی، به موارد زیر اشاره می کنند:

  • در آقایان زگیل ها را می توان روی بیضه، نوک آلت یا اطراف آن و اطراف مقعد، دید و تشخیص زگیل تناسلی در مردان راحت تر است.
  • در زنان وجود زائده های برجسته، سفت و توپر گوشتی شکل که در داخل واژن، دهانه رحم، اطراف مقعد و فرج به صورت تک و پراکنده و ریز یا بزرگ تر و خوشه‌ای شکل و متمرکز هستند.
  • رنگ زگیل‌های تناسلی بیشتر مواقع به رنگ پوست است ولی گاهی هم ممکن است تیره تر یا روشن تر از رنگ پوست باشد.
  • در افرادی که رابطه ی جنسی دهانی داشته‌اند این زائده‌ها ممکن است در اطراف نواحی دهان، زبان، لب ها و گلو ایجاد شده باشد.
  • احساس خارش و سوزش در محل زگیل‌ها
  • وجود رطوبت و ترشح در محل
  • اگر زگیل ها در راه مجاری ادراری باشند، می‌توانند باعث ایجاد خونریزی، بروز درد و انسداد مجاری ادراری شوند.
  • درد در هنگام رابطه جنسی

البته باید بدانید که این ویروس اگر غیرفعال باشد، تا زمان فعال شدن، ممکن است هیچ عارضه ای را نشان ندهد اما حتی در این زمان هم، از راه رابطه جنسی، منتقل می شود.

زمانی که بیمار بهترین درمان زگیل تناسلی را با توجه به شرایط خود، دریافت نکند بطور مثال بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز، چند هفته تا چند ماه بعد از رابطه جنسی پرخطر، می تواند زگیل‌ها را با چشم ببیند.

روش های انتقال زگیل تناسلی

زگیل تناسلی از چه راهی منتقل می شود؟ برای جواب این سوال از دکتر نامداری فوق تخصص اورولوژی و درمان زگیل تناسلی مردان و زنان کمک گرفتیم.

قبل از شناسایی بهترین درمان زگیل تناسلی، چه خوب است که با اطلاعات درست و علمی، راه های ورود این ویروس به بدن را مسدود سازید!

  1. رابطه جنسی واژینال یا مقعدی
  2. استفاده از تیغ اصلاح آلوده که باعث زخم شود
  3. رابطه جنسی دهانی یا اورال

همانطور که مشاهده می کنید اصلی ترین راه انتقال این ویروس، داشتن رابطه های جنسی متعدد و پرخطر است.

روش های تشخیص زگیل تناسلی جهت انتخاب بهترین درمان زگیل تناسلی

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ تشخیص زگیل تناسلی در خانه امکان دارد؟ یکی از مهم ترین مراحل آغازین درمان، تشخیص صحیح و به موقع است.

از دکتر فرشاد نامداری با سابقه ای بیش از 15 سال در درمان انواع بیماری های دستگاه تناسلی از جمله زگیل تناسلی، خواستیم که در این رابطه توضیحات لازم را بیان کنند.

اورولوژیست با مشاهده زگیل‌ ها می‌تواند نوع و بهترین درمان را تشخیص دهد اما گاهی نیاز است برای تایید نهایی آزمایش HPV انجام شود که شامل موارد زیر است:

  • معاینات لگنی: در زنان برای بررسی تغییرات دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی آزمایش پاپ اسمیر توصیه می شود که در صورت مثبت بودن،  کولپوسکوپی و بیوپسی واژن یا دهانه رحم تجویز می شود.
  • معاینه مقعد: پزشک با کمک دستگاه آندوسکوپ داخل مقعد را برای یافتن زگیل تناسلی بررسی می‌کند.
  • آزمایش خون: برای تشخیص قطعی زگیل‌ تناسلی در مردان و زنان از روش مولکولی استفاده می‌کنند که دقت بسیار بالایی دارد.

تشخیص زگیل تناسلی در خانه

تشخیص زگیل تناسلی در خانه امکانپذیر است؟

بیشتر انواع زگیل ها، علائم خاصی را ایجاد نمی کنند، اما برخی از افراد ممکن است شاهد خارش، خونریزی واژن، مقعد یا مجاری ادرار و ناراحتی را، باشند.

اگر هر یک از علائم بالا را با یا بدون ضایعات یا برجستگی ها روی ناحیه تناسلی خود دیدید، بهترین راه مراجعه به یک اورولوژیست متبحر است.

برای زنان معاینه لگن و همچنین دهانه رحم، واژن، فرج، مقعد، رکتوم و حتی دهان انجام می شود تا با تشخیص زگیل، سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی برای شما انجام شود.

متخصص اورولوژی برای مردان آلت تناسلی مردانه، کیسه بیضه، مقعد، رکتوم و دهان را از نظر وجود زگیل تناسلی بررسی می کند تا درصورت وجود، بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز را انجام دهد.

برخی از زگیل های تناسلی بسیار کوچکند و در معاینه فیزیکی نمی توان آنها را دید پس تشخیص زگیل تناسلی در خانه کار راحتی نیست و ممکن است درمان را به تاخیر بیندازد.

از نظر دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان، اگر دچار خارش، خونریزی یا ناراحتی خفیف هستید، حتما توسط یک اورولوژیست معاینه شوید.

تفاوت زگیل تناسلی با زائده های دیگر چیست؟

برای اینکه بدانیم بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟ باید در ابتدا تفاوت آن را با زایده های دیگر پوستی بدانیم تا درمان اشتباهی انتخاب نشود.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ همراه با دکتر نامداری که تجربه بالایی در درمان زگیل تناسلی دارند، تفاوت ها و شباهت ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین تفاوت ظاهر زائده است که در زگیل تناسلی یک ضایعه گوشتی برجسته است که با خود لک هم به همراه می‌آورد و شکلی شبیه گل کلم دارد.

جوش هایی که در ناحیه تناسلی بوجود می آیند، شکل برجستگی تاولی با حاشیه قرمز دارند که حاوی ماده سفید و در اوایل ملتهب هستند.

4 زائده ای که می توانند در تشخیص زگیل تناسلی شما را دچار اشتباه کنند!

برای پاسخ به “بهترین درمان زگیل تناسلی کدام است؟” نیاز به بررسی دقیق و تشخیص درست توسط اورولوژیستی متبحر و باتجربه داریم.

بعضی از زائده‌های پوستی ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه گرفته ‌شوند که از این مشکلات پوستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیست بارتولن: غدد بارتولن که کار مرطوب کردن محیط واژن را انجام می دهند، اگر عفونی شوند به ‌صورت کیست‌های چرکی بر روی دهانه واژن نمایان می‌شوند.
  • ضایعات تبخال: شبیه جوش هستند و در اطراف واژن، مقعد و آلت تناسلی مردانه ظاهر می‌شوند. تبخال جنسی نیز از راه رابطه جنسی منتقل می‌شود.
  • تگ‌های پوستی: این زائده‌های گوشتی معمولاً خطری برای سلامتی ندارند و با جراحی جزئی موضعی حذف می ‌شوند.
  • جوش‌های پوستی: جوش ناحیه تناسلی معمولاً به دلیل عفونت فولیکول مو ایجاد می ‌شود.

بهترین درمان زگیل تناسلی

سوال هایی که می توانید از پزشک خود بپرسید

پس از تشخیص ابتلا به زگیل تناسلی بهترین فردی که می تواند راهنمای شما باشد، یک پزشک متخصص اورولوژی است که می توانید با بیان پرسش های زیر، به آگاهی بهتری از شرایط خود برسید:

  • بهترین و سریع ترین درمان زگیل تناسلی با توجه به شرایط من کدام است؟
  • آیا زگیل ها پس از درمان انتخابی، عود می کنند؟
  • بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مقاربتی دیگر چیست؟
  • چگونه می توانم از شریک زندگی خود در برابر ابتلا به HPV یا زگیل تناسلی محافظت کنم؟
  • آیا من در خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم هستم؟ اگر چنین است، چه اقداماتی می توانم برای پیشگیری، انجام دهم؟

بهترین درمان زگیل تناسلی مردان چیست؟

با توجه به شیوع بالای ویروس HPV در همه جوامع و افزایش روابط جنسی پرخطر، بسیاری از افراد گرفتار این بیماری می‌شوند و به دنبال راهی برای درمان سریع آن هستند.

در حقیقت هیچ کدام از روشهای درمانی رایج برای زگیل تناسلی، جهت ریشه کنی ویروس کاربرد ندارد ولی این بدان معنا نیست که این ویروس به هیچ عنوان ریشه کن نمی شود.

در حقیقت این وظیفه بر عهده سیستم ایمنی بدن است. و اگر درمان به خوبی پیگیری شده و سیستم ایمنی توانمند باشد می تواند ویروس را از بین ببرد.

انتخاب بهترین درمان زگیل تناسلی به سه علت انجام می شود:

  1. ظاهر نازیبا و مزاحمت در هنگام رفع موی زائد، ادرار، مدفوع و ….
  2. احتمال انتقال به شریک جنسی
  3. کمک به سیستم ایمنی در پاکسازی ویروس از سطح پوست

اگر زگیل تناسلی مردانه کوچک باشد، شاید بتوان از پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان، استفاده کرد اما به گفته دکتر فرشاد نامداری، روش های زیر کاربرد دارد:

  • کرایوتراپـی زگیل تناسلی
  • لیزردرمانی
  • سوزاندن زگیل با الکتروکوتر
  • عمل جراحی
  • دارودرمانی (پودوفیلین)
  • درمان خانگی زگیل تناسلی

کرایوتراپی بهترین درمان زگیل تناسلی

1. بهترین درمان زگیل تناسلی کرایوتراپی یا فریز

کرایوتراپی زگیل تناسلی چیست؟ روشی مرسوم که برای درمان زگیل تناسلی در مردان وجود دارد، کرایو است. این روش را می توانید با تیم تخصصی دکتر فرشاد نامداری که یکی از بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی مردان در تهران است، امتحان کنید تا به بهترین نتایج برسید.

اگر به دنبال درمان قطعی زگیل تناسلی هستید، کرایوتراپی یا فریز گزینه مطمئنی است که حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود تا کمترین عارضه را داشته باشد.

در سرما درمانی (کرایوتراپی) اورولوژیست با نیتروژن مایع و یک اپلیکاتور با نوک پنبه‌ای یا دستگاه خاصی به نام کرایوپروب، زگیل تناسلی را فریز می کند.

کل زمان فریز کردن، در طی 10 تا 20 ثانیه انجام می‌شود که اگر زگیل‌ها زیاد یا بزرگ باشند، برای درد کمتر بیمار از یک بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می شود.

یکی از مهم ترین مزیت های درمان زگیل تناسلی با کرایو این است که به طور کامل زگیل ها را پاکسازی می کند و امکان انتقال به نواحی دیگر بدن صفر می شود.

روش انجام کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل تناسلی

بهترین درمان زگیل تناسلی کرایوتراپی یا فریز در مراحل زیر انجام می شود:

  • متخصص اورولوژی با چاقوی جراحی، سلول های مرده پوست را می تراشد.
  • با این تراشیدن، مقدار بیشتری از پوست حاوی ویروس در معرض عامل انجماد قرار می گیرد.
  • سپس اورولوژیست از یک ماژول یا ابزاری به نام تفنگ کرایوستات برای رساندن دوز مشخص نیتروژن مایع به زگیل استفاده می کند.
  • پزشک نیتروژن مایع را به زگیل ها و اطراف آنها اعمال می کند. در این هنگام نیتروژن به عمق زائده های گوشتی نفوذ می کند.
  • سپس بافت زگیل با نیتروژن مایع منجمد و سپس ذوب می شود. ممکن است در صورت لزوم و تشخیص پزشک، مجدد بافت منجمد شود.
  • نیتروژن مایع با تخریب دیواره ی سلول ها، بافت زگیل را از بین می برد.
  • در بیشتر روش های درمانی، نیتروژن مایع به مدت 10 تا 20 ثانیه در تماس با پوست قرار می گیرد.
  • در عرض 24 ساعت پس از عمل، یک تاول در اطراف زگیل ایجاد می شود که پس از حدود 1 هفته، تاول را همراه با زگیل از بین می برند.

دکتر فرشاد نامداری، انجام یک جلسه کرایوتراپی برای برداشتن زگیل تناسلی را مناسب می دانند مخصوصا اگر توسط اورولوژیست انجام شود البته به نظر ایشان، بسته به تعداد و اندازه زگیل ممکن است جلسات بیشتری لازم باشد.

اثربخشی بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز کردن

کرایوتراپی در انواع خاصی از زگیل، بهترین روش شناخته می شود و دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، کرایو را با تیم تخصصی خود به افرادی پیشنهاد می دهند که می خواهند یک تجربه موثر در این زمینه پیدا کنند.

نتایج یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که این روش در درمان زگیل‌های معمولی و تناسلی تا بالای 88 درصد موفقیت دارد و به طور متوسط 1.18 جلسه نیاز است.

نکته: روش کرایوتراپی در دوران بارداری بی خطر است و می توان برای مادران باردار مبتلا نیز آن را انجام داد.

مزیت های درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز

به طور قطعی می توان گفت که درمان با کرایو از بیشتر روش های متفرقه بهتر است که در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان در یک یا نهایت دو جلسه
  • در این روش امکان انتقال زگیل به سایر قسمت های بدن وجود ندارد.
  • درد اندکی دارد که به راحتی تحمل می شود.
  • ظاهر پوست حفظ می شود و جای زخم باقی نمی ماند.
  • به صورت کاملا سرپایی در کلینیک انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

پودوفیلین درمان زگیل تناسلی

2. پودوفیلین بهترین پماد برای زگیل تناسلی؟!

بهترین درمان زگیل تناسلی خانگی یا بهترین قرص زگیل تناسلی، پودوفیلین است. پودوفیلین (Podophyllin) به‌کمک الکل یا ترکیب بنزوئین، از گیاه پودوفیلوم تهیه می شود.

رزین این گیاه می ‌تواند باعث توقف تکثیر و رشد سلولی شود و دارویی است که توسط متخصصان طب سنتی برای درمان زگیل کف پا و تناسلی، توصیه می شود.

این روش درمانی نسبت به دارویی به نام ایمیکویمود (Imiquimod) موثرتر است و عوارض جانبی کمتری دارد.

البته این روش معمولا برای درمان زگیل تناسلی خفیف به کار می رود و تحریکات شیمیایی محل مورد نظر بعلت استفاده طولانی مدت، انتخاب آن را محدود می کند.

موارد منع مصرف داروی پودوفیلین

  • در صورت بروز واکنش‌های آلرژیک، مصرف آن را قطع کنید.
  • گزارشاتی از عوارض نقص مادرزادی جنین، مرگ جنین و تولد نوزاد مرده در دست است، که به همین علت برای مادران باردار و شیرده توصیه نمی شود.
  • سم های موجود در پودوفیلوم می‌تواند سلامتی مادر و نوزاد را در معرض خطر قرار دهد.
  • بیماران دیابتی، بیمارانی که از استروئیدها استفاده می‌کنند یا گردش خون ضعیفی دارند، منع مصرف دارند.
  • نباید روی زگیل‌های خونریزی‌دهنده و خال‌ها یا زگیل‌های غیر معمول با رشد مو از پودوفیلین استفاده شود.

3. آیا بهترین درمان زگیل تناسلی با لیزر است؟

درمان زگیل تناسلی با لیزر شامل تاباندن مستقیم پرتوهای فروسرخ بر روی زگیل ها می باشد که بیشتر برای درمان زگیل های بزرگتر ناحیه تناسلی کاربرد دارد.

لیزر CO2 یا همان کربن دی اکسید قادر است ضایعات بزرگ و قطور را از بین ببرد و تعداد جلسات لیزر بسته به تعداد و پراکندگی زگیل، در جلسه اول مشخص می شود.

عوارض و معایب لیزر زگیل تناسلی چیست؟

ایجاد برخی از عوارض کوتاه مدت بعد از انجام لیزر امری طبیعی تلقی می شود و بخشی از فرآیند درمان است که در ادامه برخی از عوارض را نام می بریم:

  • احساس سوزش هنگام انجام لیزر
  • احتمال ماندن جای زخم
  • درد
  • ترشح از واژن یا آلت تناسلی
  • هزینه بالاتر نسبت به کرایو و درمان های دیگر
  • ممکن است بافت بهم بچسبد
  • ریزش بافت مرده

جراحی درمان زگیل تناسلی

4. آیا جراحی درمان صد در صد زگیل تناسلی مردان است؟

یکی از سریع‌ترین روش درمان زگیل تناسلی می تواند جراحی باشد که به گفته دکتر نامداری، بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی مردان در تهران یا شهرستان تمام زگیل‌های خارجی را در یک جلسه از بین می برد.

روش های جراحی به علت ماهیت تهاجمی و همچنین تخریب پوست و بد شکل شدن محل سوزانده شده، مورد استقبال بیماران قرار نمی گیرد.

معمولا اگر زگیل تناسلی خیلی بزرگ باشد، جراحی زگیل تناسلی در بیمارستان انجام می شود و برای این نوع جراحی بهتر است به یک فوق تخصص اورولوژی مراجعه کنید.

همانطور که می دانید عوارض جراحی و تهاجمی بودن آن، نمی تواند این روش را بعنوان بهترین درمان زگیل تناسلی قرار دهد.

5. سوزاندن زگیل با الکتروکوتر راه درمان زگیل تناسلی

روش سوزاندن یا الکترکوتر (الکتروزاسیون) یکی از درمان های زگیل تناسلی است که بسته به نوع زگیل، یک بیهوشی عمومی یا بی حسی به بیمار داده می شود.

پزشک با یک پروب کوچک و توسط جریان الکتریکی خفیف بافت های غیر طبیعی را از بین می برد. البته جریان الکتریکی در طول عمل جراحی وارد بدن بیمار نمی شود.

عوارضی چون تورم، التهاب و خارش بعد از انجام الکتروکوتر ممکن است برای زنان باردار مشکل ساز باشد بنابراین برای زنان باردار روش هایی چون کرایوتراپی توصیه می‌شود.

خطرات سوزاندن زگیل تناسلی یا الکترکوتر

در مواردی، ریسک های زیر در این روش گزارش می شود :

  • عفونت
  • درد یا ناراحتی خفیف
  • حساسیت نسبت به داروهای بیهوشی

پاپ اسمیر و تشخیص زگیل تناسلی

بهترین درمان زگیل تناسلی زنان چیست؟

اگر ویروس HPV در زنان درمان نشود، می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود. از آنجایی که این ویروس می تواند بی علامت باشد، توصیه می شود خانم ها هر سال تست پاپ اسمیر و تست پی سی آر را از دهانه رحم، انجام دهند.

تست پاپ اسمیر وضعیت سلولی دهانه رحم را مشخص میکند که آیا نرمال است یا سرطانی شده است و تست پی سی آر که وجود و یا عدم وجود ویروس اچ پی وی و نوع آن را مشخص می کند.

راه درمان زگیل تناسلی در خانه

عده ای از بیماران ترجیح می دهند روش های درمان سنتی را امتحان کنند و این درمان های خانگی را بهترین درمان زگیل تناسلی می دانند که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. سرکه سیب و پماد آلدرا بهترین درمان زگیل تناسلی خانگی
  2. درمان قطعی زگیل تناسلی با سرکه سیب
  3. سیر درمان خانگی زگیل
  4. روغن درخت چای برای درمان خانگی زگیل تناسلی مردان و زنان
  5. استفاده از روغن کرچک
  6. چای سبز
  7. استفاده از آلوئه ورا
  8. درمان زگیل تناسلی با زردچوبه
  9. پیاز برای درمان خانگی زگیل تناسلی مردان و زنان
  10. استفاده از عصاره آناناس

بهترین درمان زگیل تناسلی

نکته هایی که باید همراه با درمان خانگی زگیل تناسلی، رعایت کنید

در بازه درمانی، به تقویت سیستم ایمنی خود بپردازید. به گفته دکتر نامداری، بهترین درمان زگیل تناسلی، بدون داشتن سیستم ایمنی قوی، کارایی زیادی ندارد و همیشه خطر عود وجود دارد.

با رعایت موارد زیر می توانید در راه درمان، گام موثری بردارید:

  • خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، برگ سبزهای تیره، غلات کامل، بادام ها، لوبیا و گوشت کم چربی
  • از خاراندن ناحیه تناسلی اجتناب کنید.
  • ناحیه تناسلی را بصورت مالشی. خشک نکنید.
  • برای شستشو ناحیه تناسلی از لیف استفاده نکنید.
  • کم کردن رابطه ی جنسی تا حذف کامل ویروس
  • استفاده از کاندوم
  • چکاب و درمان هر دو شریک جنسی همزمان
  • عدم استعمال دخانیات
  • استفاده از مکمل ها، آنتی اکسیدان و ویتامین ها
  • ورزش منظم
  • مدیریت استرس
  • تزریق واکسن گارداسیل با نظر پزشک

خلاصه ای از بهترین درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز

همانطور که گفتیم این بیماری توسط ویروس منتقل می شود و بهترین درمان زگیل تناسلی در ابتدا پیشگیری توسط واکسن گارداسیل و در ادامه، تقویت سیستم ایمنی است.

زگیل تناسلی ممکن است تا ماهها و گاهی سالها پس از عفونت ظاهر نشود اما هنگامی که متوجه شدید زگیل تناسلی و HPV دارید، باید این موضوع را با شریک جنسی خود درمیان بگذارید.

تعدادی از زگیل ها ممکن است بدون هیچ درمانی از بین بروند اما برای تسریع درمان بهتر است از یک متخصص کمک گرفته و راه درمانی منطبق با شرایط خود، پیدا کنید.

در مجموع می توان های کرایوتراپی یا فریز را یک راه درمانی مناسب و قطعی دانست که نسبت به سایر روش ها، عود کمتری دارد اما بازهم می گوییم که تعداد و نوع زگیل و شرایط بیمار، در انتخاب درمان تعیین کننده است.

عده ای به دنبال پاسخ سوال هایی چون “بهترین دارو برای زگیل تناسلی چیست؟” و “درمان زگیل تناسلی در قرآن و طب سنتی کدام است؟” در اینترنت می گردند اما بهترین راهنما برای شما یک فوق تخصص در این زمینه است.

شما می توانید اطلاعات کامل تری را از گروه کاملا تخصصی دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و ناباروری مردان، کسب کنید تا با آگاهی کافی و دانستن عوارض و مزایای هر روش، به موفق ترین راه درمانی برسید.

منابع:

mayoclinic.org

my.clevelandclinic.org

جدیدترین‌ مطالب
پربحث‌ترین‌ مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، 300 متر پایین تر از ونک و بالاتر از پل همت، بن بست سید الشهدا (ع)، ساختمان رهام پلاک 8 واحد 1

02188776801 و 09107585358