اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟ فتق کشاله ران چیست؟ بهترین درمان فتق کشاله ران کدام است؟ برای پاسخ به تمامی سوال های خود در این زمینه با ما و دکتر فرشاد نامداری همراه شوید.

بیماری فتق از جمله بیماری‌های رایج در میان عموم مردم است که متاسفانه نسبت به این بیماری آگاهی های لازم وجود ندارد و خیلی از مواقع بیمار متوجه مشکل خود نمی شود.

در روند درمان بیماری فتق بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران یا شهرستان می تواند انتخاب شما باشد تا از عوارض جدی آن چون  انسداد روده جلوگیری کند.

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی، همراه با تیم تخصصی خود سال هاست که در زمینه درمان انواع فتق، تجربیات موفقی دارند و می توانند در این زمینه بهترین راهنمای شما باشند.

آنچه باید در مورد بیماری فتق بدانید!

قبل از اینکه به سوال “اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟” بپردازیم، توسط دکتر فرشاد نامداری با انواع این بیماری آشنا می شویم.

فتق زمانی بروز پیدا می کند که ارگان داخلی از بدن به علت ضعف و پارگی عضلات یا دیواره بافت اطراف آن جابه‌جا شود و در جایگاه غیرطبیعی قرار گیرد.

در ادامه به تعریفی کوتاه از مهم ترین انواع فتق می پردازیم:

فتق شکمی

به دلایل مختلفی چون ضعف عضلات شکم در نواحی مختلف شکم بروز می کند. بطور مثال بعلت:

1. اثر جوش‌خوردگی غیرطبیعی بافت محل برش جراحی
  2. در اثر تجمع چربی بین ناف و قسمت تحتانی استخوان پوبیس
  3. بعلت بیرون‌زدگی روده در زیر ناف

که علت هرچه باشد، بهترین دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران یا شهرستان می تواند با یک جراحی تخصصی آن را درمان کند.

فتق اینگوینال یا فتق کشاله ران | اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟

این نوع از فتق یا فتق‌های اینگوینال با نفوذ بافت چربی یا بخشی از روده به داخل کشاله ران در اثر ضعف عضلات یا پارگی دیواره تحتانی شکم ایجاد می شود.

فتق کشاله ران از شایع‌ترین نوع فتق است و اصولا مردان را درگیر می‌کند و در پاسخ “اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟” باید گفت این فتق حتما نیاز به جراحی دارد.

عوارض فتق اینگوینال را نمی توان نادیده گرفت و شما با کمک بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران یا شهرستان می توانید با یک جراحی، از این عوارض پیشگیری کنید.

فتق فمورال یا فتق رانی

هنگامی بروز می کند که بافت چربی یا بخشی از روده به داخل ران نفوذ کند و بیشت زنان را درگیر می کند.

فتق نافی

هنگامی بروز می کند که بافت چربی یا بخشی از روده در نزدیکی ناف نفوذ کند. اگر دهانه شکمی جنین پس از تولد به خوبی بسته نشود، فتق نافی در نوزادان نیز ایجاد می شود.

فتق هیاتال (فتق معده)

هنگامی بروز می کند که بخشی از معده با فشار از شکاف دیافراگم به داخل قفسه سینه وارد شود و اصولا با دل درد همراه است.

فتق بیضه

کانال اینگوینال در کشاله ران قرار دارد و در مردان طناب اسپرماتیک (بیضه‌ها را نگه می‌دارد) از این کانال عبور می‌کند. پس از تولد باید بیضه‌ها ز طریق کانال اینگوینال پایین می آیند و کانال بسته می شود.

اگر کانال به درستی بسته نشود در آینده و یا در طی نوزادی ممکن است به صورت فتق بیضه خود را نشان دهد.

اولین علائم فتق چیست؟

دکتر فرشاد نامداری در مورد علائم فتق می گویند که در هر فرد در اوایل بیماری می تواند متفاوت باشد و حتی علائم زیادی بروز ندهد اما در بیشتر مواقع با موارد زیر رو به رو خواهیم شد:

1. تورم قابل مشاهده و آشکار در زیر پوست شکم یا کشاله ران
  2. احساس سنگینی در شکم که ممکن است همراه با یبوست یا خون در مدفوع باشد
  3. درد یا احساس ناراحتی در ناحیه شکم یا کشاله ران هنگام بلند کردن اجسام یا خم شدن
  4. احساس سوزش یا درد در ناحیه برآمدگی
  5. استفراغ
  6. یبوست
  7. احساس درد و مشاهده تورم در اطراف بیضه ها

علامت هشدار دهنده فتق چیست؟ اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟

اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟ درصورت عدم درمان ممکن است عوارض شدیدتری ایجاد شود که موارد زیر شایع ترند:

• وجود برآمدگی دردناکی که با دراز کشیدن یا استراحت بهبود پیدا نمی کند.
  • شدیدتر شدن درد
  • حالت تهوع ویا استفراغ مداوم
  • اختلال و ناتوانی در دفع مدفوع
  • احساس نفخ
  • ضربان قلب سریع

آیا می دانید اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟

در این بخش به همراه دکتر فرشاد نامداری جواب سوال “اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟” را بررسی خواهیم کرد.

بهترین اورولوژیست تهران یا شهرستان نه تنها مناسب ترین درمان را برای شما تجویز می کند، بلکه  می تواند یک جراحی بی عارضه  را انجام دهد و احتمال بازگشت بیماری را به صفر برساند.

3 عارضه مهم فتق چیست؟

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی در مورد عوارض بیماری فتق به موارد زیر اشاره می کنند:

اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟ اعمال فشار بر بافت‌های اطراف

بیشتر فتق‌های کشاله ران اگر با جراحی درمان نشوند، به مرور زمان بزرگ می شوند و در مردان، فتقی که بزرگ شود ممکن است به داخل کیسه بیضه کشیده شود.

اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟ فتق حبس شده

ممکن است محتویات فتق در دیواره شکم گیر کند و روده مسدود شود که این در نهایت منجر به ناتوانی در دفع مدفوع و خطرات جدی می شود.

اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟ فتق مسدود شده

شرایط فتق مسدود شده می‌تواند جریان خون را در روده قطع کند و بافت روده را از بین ببرد. این بیماری خطرناک است و باید توسط بهترین دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران یا شهرستان جراحی شود.

درمان فتق کشاله ران توسط بهترین دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران یا شهرستان

از نظر دکتر نامداری تنها راه درمان قطعی فتق کشاله ران، انجام عمل جراحی است که توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص اورولوژی انجام می شود.

عمل جراحی فتق و ورم کشاله ران به دو صورت انجام می‌ شود:

1. عمل جراحی فتق باز
  2. جراحی فتق به صورت لاپاروسکوپیک

هر یک از جراحی های فتق کشاله ران دارای مزایا و معایبی هستند که همراه دکتر فرشاد نامداری با تجربه موفق بیش از 15 سال در درمان قطعی فتق، به بررسی آنها می پردازیم:

عمل جراحی فتق و ورم کشاله ران بصورت باز توسط بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران و شهرستان

اکنون می دانیم اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد درنتیجه بهتر است اطلاعات خود را از شیوه های درمانی فتق کشاله ران، بروزرسانی کنیم.

دکتر نامداری مراحل جراحی فتق بصورت باز را بصورت زیر بیان می کنند:

• این عمل تحت بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌ شود.
  • اورولوژیست برشی را در کشاله ران ایجاد می‌ کند.
  • از این شکاف، بافتی که برجسته شده یا بیرون زده را به جای خود برمی گرداند.
  • سپس اورولوژیست ناحیه ای که ضعیف است را می دوزد و با مش مصنوعی تقویت می‌ کند.
  • در انتها حفره حاصل از عمل با بخیه، گیره یا چسب جراحی بسته می ‌شود.

لاپاراسکوپی فتق توسط بهترین فوق تخصص جراحی فتق و ورم کشاله ران

لاپاراسکوپی فتق توسط بهترین فوق تخصص جراحی فتق و ورم کشاله ران توسط بهترین دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران

با اینکه جراحی باز نتیجه بهتری نسبت به عمل لاپاراسکوپی دارد، اما گاهی برحسب شرایط، اورولوژیست این روش را پیشنهاد می دهد که در مراحل زیر انجام می شود:

1. تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و در ابتدا چند برش کوچک در شکم بیمار ایجاد می شود.
  2. باد شکم خالی و سپس شکم بیما پر از گاز بی ضرر ( دی اکسید کربن) می شود تا ساختارهای داخلی بدن بیمار مشاهده شوند.
  3. مش در بخش های ضعیف قرار می گیرد تا بافت تقویت شود.
  4. یک لوله کوچک مجهز به دوربین از طریق یکی از شکاف ها به داخل شکم وارد می شود.
  5. اورولوژیست با کمک دوربین و ابزارهای دیگر و مش مصنوعی، فتق را ترمیم می کند.
  6. پس از جراحی، برش ها با یک یا دو بخیه یا نوار جراحی بسته می شوند.
کدام روش جراحی فتق و ورم کشاله ران، بهتر است؟

در هر دو روش جراحی بافت ها به جای خود برمی گردند، دیواره با مش تقویت و نقص دیواره شکمی نیز ترمیم می شود و موفقیت آمیز بودن جراحی وابستگی مستقیمی به تخصص و تجربه اورولوژیست دارد.

مقالات علمی متعددی با توجه به ریسک عود و عوارض جراحی، به برتری جراحی باز نسبت به جراحی لاپاروسکوپیک اشاره دارند.

عوارض احتمالی عمل فتق کشاله ران

جراحی ترمیم فتق اینگوینال به طور کلی بی خطر و دارای عوارض کمی است البته اگر توسط بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران یا شهرستان انجام شود.

هر جراحی می تواند بیمار را درگیر عوارضی سازد که تبحر و علم به روز پزشک و تیم تخصصی همراهش می تواند این عوارض را تا حدممکن کاهش دهد.

• خطر بیهوشی عمومی که می تواند زودگذر و شامل مواردی چون تهوع، استفراغ، احتباس ادرار، گلودرد و سردرد باشد یا موارد جدی تر که نیاز به مداخله اورژانسی دارد.
  • عود مجدد فتق که رایج ترین عوارض ترمیم فتق اینگوینال است و البته هر چه تجربه جراح بالاتر باشد احتمال این عارضه کمتر است.
  • خونریزی محل برش که یکی از عوارض غیر عادی پس از عمل است و تنها در ۲% بیماران رخ می دهد.
  • خطر عفونت زخم کمتر از ۲% است و بیشتر افراد مسن و یا افرادی که عمل فتق پیچیده تری دارند را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • درد جای زخم که معمولاً با گذشت زمان برطرف می شود.
  • آسیب به اندام های داخلی که ارتباط مستقیمی با تبحر جراح دارد.

سخن پایانی

اکنون می دانیم اگر فتق کشاله ران درمان نشود چه عوارضی دارد؟ و چقدر مهم است که این بیماری توسط بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در تهران یا شهرستان با تجربه بالا انجام شود.

انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی فتق و ورم کشاله ران در تهران یا شهرستان یک فاکتور مهم جهت درمان است زیرا تشخیص درست و روش درمانی مناسب، اهمیت بسیار زیادی در روند بهبودی بیماری دارد.

دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان همراه با تیم تخصصی خود ثبت هزاران جراحی موفق فتق را در کارنامه کاری خود دارند و می توانند بهترین مشاور برای شما باشند.

منبع: healthline

جدیدترین‌ مطالب