درمان سنگ کلیه 15 میلی متری + بهترین درمان سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه ۱۵ میلی متری بهترین درمان سنگ کلیه

جهت دریافت نوبت از مطب دکتر فرشاد نامداری تماس بگیرید.

درمان سنگ کلیه 15 میلی متری توسط اورولوژیست ممکن است به چند روش انجام شود و انتخاب این روش ها بستگی به نوع و تعداد سنگ و شرایط بیمار دارد.

سنگ ‌های کلیه یا در حقیقت سنگ سیستم دستگاه ادراری هروقت به هر دلیلی حجم ادرار فرد کم شود و مواد تشکیل ‌دهنده سنگ در ادرار افزایش پیدا کند، تشکیل می شوند.

اندازه و تعداد سنگ هرچه بیشتر باشد، نیاز به درمان های پیشرفته تری چون سنگ شکنی درون اندامی یا TUL دارد و درمان سنگ کلیه 15 میلی متری دیگر با روش های خانگی مقدور نیست.

در این مقاله قصد داریم همراه با دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان روش های درمان سنگ کلیه 15 میلی متری را بررسی کنیم.

اندازه سنگ و درمان سنگ کلیه

یکی از مواردی که در درمان سنگ کلیه اهمیت دارد، اندازه سنگ است که دکتر نامداری فوق تخصص پیوند کلیه، بطور خلاصه آن را بصورت زیر بیان می کنند:

  1. سنگ کلیه زیر 4 میلی متری: 80 درصد موارد در ابتدا با خوردن مایعات و دارو و ورزش هایی مانند طناب زدن سنگ دفع می شود و اگر تا یک هفته درمان نشد نیاز به جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار و درمان های دیگر دارد.
  2. سنگ کلیه زیر 5 تا 6 میلی متری: 50 درصد موارد در ابتدا با خوردن مایعات و دارو و ورزش هایی مانند طناب زدن سنگ دفع می شود و اگر تا یک هفته درمان نشد نیاز به جراحی سنگ کلیه به روش لیزر و درمان های دیگر دارد.
  3. سنگ کلیه بالای 6: با احتمال 5درصد و به ندرت خود به خودی دفع می شوند و درمان سنگ کلیه 15 میلی متری با جراحی هایی چون سنگ شکنی درون اندامی یا TUL یا عمل باز انجام می شود.
  4. سنگ های شاخ گوزنی یا با اندازه بالا: جراحی باز یا سنتی سنگ کلیه

سنگ های بزرگ کلیه چه خطری دارند؟

سنگ های بزرگ کلیه چه خطری دارند؟

اقدام سریع برای درمان سنگ کلیه 15 میلی متری چه اهمیتی دارد و این سنگ های بزرگ بیمار را در معرض چه خطراتی قرار می دهند؟ آیا سنگ کلیه باعث مرگ می شود؟

برای پاسخ به این پرسش ها با دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی با سابقه درمان موفق بیش از یک هزار بیمار سنگ کلیه، همراه می شویم.

درد شدید کلیه سمت راست یا چپ و درمان سنگ کلیه 15 میلی متری

اگر سنگ کلیه بزرگ به سمت حالب حرکت کند، احتمال مسدودی حالب وجود دارد. این انسداد، بسیار دردناک است و در زیر دنده ها احساس می شود و گاهی به پایین شکم و کشاله ران نیز کشیده می شود.

عفونت مجاری ادرار

عدم درمان سنگ کلیه 15 میلی متری توسط بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان با روش هایی چون سنگ شکنی درون اندامی یا TUL می تواند باعث عفونت شود.

زمانی که سنگ، باعث انسداد در حالب شود، مسیر جریان ادرار نیز تنگ تر می شود و فرایند تشکیل ادرار فشار مضاعفی به عملکرد کلیه ها وارد می کند و احتمال عفونت بیشتر می شود.

عفونت ادراری بعلت سنگ کلیه، در زنان نسبت به مردان شایع تر است و طولانی شدن عفونت یا عودکردن مجدد آن، می تواند بسیار خطرناک باشد.

نارسایی کلیوی با عدم درمان جراحی سنگ کلیه به روش لیزر

عدم درمان سنگ کلیه 15 میلی متری به روش جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار یا درمان های دیگر، می تواند منجر به نارسایی کلیوی شود.

سنگ کلیه های متعدد یا بزرگ اگر درمان نشوند، می توانند آسیب بسیار شدیدی به کلیه ها وارد کنند، به طوری که ممکن است در نهایت سبب نارسایی کلیوی شوند.

بیماری کلیوی مزمن (CDK) با عدم درمان سنگ کلیه

اگر درمان سنگ کلیه 15 میلی متری و بزرگ تر به تاخیر بیفتند و آسیب کلیه ادامه پیدا کند، ممکن است منجر به توقف دائمی عملکرد کلیه ها شود و آسیب کلیوی مزمن رخ دهد.

سرطان کلیه در صورت عدم درمان توسط بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان

سرطان کلیه در صورت عدم درمان توسط بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان

سنگ های کلیه اگر درمان نشوند، احتمال سرطان کلیه را افزایش می دهند  از اینرو، درمان درمان سنگ کلیه 15 میلی متری و بزرگ تر به موقع، مسئله بی نهایت مهمی است.

اگر سنگ کلیه دارید، منتظر نمانید و با کمک بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان، بهترین درمان متناسب با شرایط شما را انتخاب کنید.

10 علائم سنگ کلیه مانند درد کلیه سمت راست

سنگ کلیه در حالت عادی علائمی ندارد اما در هنگام جا به جایی مخصوصا اگر سنگ بزرگ باشد و باعث انسداد شود، علایم زیر را ممکن است نشان دهد:

  1. درد شدید کلیه سمت راست یا چپ، کمر و زیر دنده ها
  2. احساس درد تا زیر شکم و ران ها
  3. دردی که کم و زیاد شود و یکباره اوج بگیرد.
  4. احساس درد هنگام ادرار
  5. رنگ ادرار قرمز، صورتی یا قهوه ای (هماچوری)
  6. ادرار بد بو یا غیر شفاف
  7. تکرر ادرار
  8. احساس شدید نیاز به ادرار کردن
  9. در صورت عفونت: تب و لرز
  10. ادرار کم حجم

اگر علایم بالا را دارید نیاز است برای درمان سنگ کلیه 15 میلی متری یا سنگ های بالای 4 میلی متر، توسط بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان ویزیت شوید.

درمان سنگ کلیه توسط بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان

در ادامه درمان سنگ کلیه 15 میلی متری یا بزرگ تر را مانند درمان هایی چون جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار و کاهش علایمی چون درد کلیه سمت راست را بررسی می کنیم.

  1. سنگ شکنی برون اندامی با شاک ویو
  2. جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار (سنگ شکنی درون اندامی یا TUL)
  3. نفرولیتومی از روی پوست (Pcnl)
  4. جراحی سنگ کلیه به روش عمل باز

جراحی سنگ کلیه به روش عمل باز

این روش بهترین راه درمان سنگ کلیه 15 میلی متری و سنگ های بزرگ یا سیستم های ادراری مشکل دار است که توسط بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان انجام می شود:

قبل از عمل برای جلوگیری از ایجاد آمبولی اورولوژیست به بیمار هپارین تزریق می کند و بیمار جهت کاهش عفونت، آنتی بیوتیک تزریقی دریافت می کند.

برشی در ناحیه کمر یا شکم یا قفسه سینه و کلیه ایجاد می شود تا اورولوژیست سنگ بزرگ را خارج کند. سپس برش با بخیه مسدود و به صلاحدید پزشک برای کنترل ادرار تا زمان بهبود، کاتتری در مثانه قرار می گیرد.

سنگ شکنی برون اندامی با شاک ویو

جراحی سنگ شکنی برون اندامی درمان سنگ کلیه 15 میلی متری نیست بلکه بهترین راه دفع سنگ کلیه زیر یک سانت و نیم و در قسمت فوقانی کلیه است البته اگر بیمار با شرایط زیر نباشد:

  1. جنس سنگ سخت نباشد.
  2. مانعی جلوی عبور سنگ ها نباشد.
  3. چاقی بیمار مانعی برای این درمان است
  4. زنان باردار (در بارداری بهترین راه دفع سنگ کلیه سنگ شکنی درون اندامی یا TUL است).
  5. بیمار مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون نباشد.

جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار

جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار

بهترین درمان سنگ کلیه 15 میلی متری در مورد سنگ های قسمت میانی و تحتانی حالب، روش سنگ شکن درون اندامی یا‏(TUL)  است.

در این روش اورولوژیست توسط وسیله ای به نام یورتروسکوپ از مجرای ادرار به حالب دسترسی پیدا می کند و با لیزر یا پنوماتیک سنگ خرد می شود و با بسکت خارج می شوند.

جراحی سنگ کلیه به روش بسته PCNL

از نظر دکتر فرشاد نامداری با سابقه ای بیش از 15 سال در درمان انواع سنگ های دستگاه ادراری، این روش بهترین راه دفع سنگ کلیه در درمان سنگ کلیه 15 میلی متری، بزرگ تر  یا با شکل نامنظم است.

در این روش اورولوژیست ابتدا برش کوچکی در کمر بیمار ایجاد می‌ کند و با استفاده از تصویربرداری اشعه ایکس، یک دستگاه کوچک را هدایت و وارد کلیه می‌ کند.

سپس با کمک دستگاه سنگ کلیه را می ‌شکند و قطعات آن را جمع‌آوری و خارج می ‌کند.

درمان سنگ کلیه 15 میلی متری در منزل!

آیا امکان درمان سنگ کلیه در خانه وجود دارد؟ سنگ کلیه درمان خانگی دارد؟ آیا می توان با نوشیدن داروهای گیاهی ، سنگ کلیه را دفع کرد؟

در پاسخ این سوال جواب دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان را می شنویم:

شاید تعدادی از دارو ها و نوشیدنی ها را بعنوان درمان سنگ کلیه 15 میلی متری معرفی کنند اما حقیقت این است که درمان خانگی برای دفع سنگ کلیه بزرگ وجود ندارد!

پس راهکار درمان سنگ کلیه 15 میلی متری چیست؟ تنها با سنگ شکنی درون اندامی یا TUL می توان سنگ را ریز و سپس دفع کرد و یا جراحی باز انجام داد.

سخن پایانی

همانطور که خواندید بهترین راه درمان سنگ کلیه 15 میلی متری جراحی سنگ کلیه توسط اورولوژیست است و نمی توان آن را با روش های خانگی یا دارویی، دفع کرد.

در هر روش درمانی بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان و تخصص و مهارت او می تواند تضمینی برای کاهش عوارض و درمانی موفق تر باشد.

برای بیمارانی که کلیه سنگ ساز دارند، چاقند، بیماری زمینه ای دارند جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار بهترین گزینه درمانی است.

این روش که به عنوان لیزر سنگ کلیه هم شناخته می شود، توسط تعداد محدودی از فوق تخصصین اورولوژی در سطح کشور که مهارت و تبحر انجام آن را دارند، انجام می شود.

ما می توانیم در این زمینه دکتر نامداری و تیم تخصصی ایشان را که مهارت لازم برای استفاده از دستگاه یورتروسکوپ را دارند، برای درمان سنگ کلیه، به شما معرفی کنیم.

منبع: medicalnewstoday

جدیدترین‌ مطالب
پربحث‌ترین‌ مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، 300 متر پایین تر از ونک و بالاتر از پل همت، بن بست سید الشهدا (ع)، ساختمان رهام پلاک 8 واحد 1

02188776801 و 09107585358